بقایی: اظهارات متناقض آمریکا درباره یادداشت تفاهم، بدگمانی ایرانیان را کاهش نمیدهد
رکنا:سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، با انتقاد از مواضع متناقض مقامهای آمریکایی درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، تأکید کرد: این اظهارات نهتنها کمکی به کاهش بیاعتمادی ایرانیان نمیکند، بلکه یادآور بدعهدیهای گذشته آمریکا است.
به گزارش رکنا، اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پیامی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، به موضعگیریها و لفاظیهای متناقض مقامهای آمریکایی درباره محتوای یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی واکنش نشان داد.
بقایی در این پیام نوشت:هیات حاکمه آمریکا هیچگاه در رفتارش نسبت به ملت ایران صداقت نشان نداده است. ایران در عین اینکه برای این بدگمانی منطق داشت، با حسن نیت وارد روند دیپلماتیک شد و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی را امضاء کرد. ایرانیان میدانند کینهتوزی دشمن، با امضای یک تفاهم پایان نمییابد و هر گامی را با هوشیاری و درنظر داشتن تجربههای ۵ دهه گذشته بهویژه تحولات یک سال و نیم اخیر برخواهد داشت.
اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکا درباره یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی، کمکی به کاهش بدگمانی متراکم ایرانیان نخواهد کرد و صرفا یادآور بدعهدیهای پیشین است. هیات حاکمه آمریکا باید در نظر داشته باشد که اصل "تعهد در برابر تعهد" مستلزم ایفای تعهدات متقابل و پرهیز از تفسیرهای کاملا مغایر با نص صریح متن یادداشت تفاهم است.
-
فیلم / بخشش در اوج داغ/ به حرمت پرچم امام حسین(ع) پدر و مادر داغدار از خون فرزندشان گذشتند