10 کودک در انتظار قلب اهدایی برای پیوند / هرسه ساعت یک بیمار پیوندی می میرد  + عکس

به گزارش رکنا، دکتر ساناز دهقانی رییس گروه پیوند و فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت و رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا تهران در مراسم بزرگداشت اهداکنندگان عضو که به مناسبت فرا رسیدن  روز ملی اهدای عضو در قطعه ۳۰۷ بهشت زهرا با حضور جمع زیادی از خانواده های اهدا کننده عضو برگزار شد، اظهار داشت: در مقابل بزرگواری شما خانواده های بزرگوار زبان از گفتن کلام قاصر است.‌  

اهدای اعضا

وی افزود: می دانم که هرکدام از خانواده های عزیز وقتی برگه رضایت را امضا می کنید شاید بارها در تردید قرار گرفته باشید اما همه شما در آن لحظه بهترین تصمیم را گرفتید.

خانواده

دکتر دهقانی اضافه کرد: امروزه با پیشرفت علم بسیاری  از بیماری ها  درمان می شوند ما بیماران قلب، ریه کبد فقط با اهدای عضو جان دوباره ای برلی زندگی پیدا می کنند.

زندگی دوباره

وی افزود: در سال ۹۹ باشیوع کرونا میزان اهدای عضو در کشور نصف شد و همین موضوع باعث شد خیلی از بیماران جان خود را ازدست دادند.

زندگی

رییس  واحد پیوند اعضای بیمارستان سینا ادامه داد: در سال گذشته رشدی در بیماران دیالیزی نداشتیم  این آمار به خاطر این اتفاق نبود که این بیماران نجات پیدا کردند این منفی شدن آمار به خاطر این بود که نتوانستند پیوند عضو انجام دهند و نیز به دلیل کرونا و جان خود را ازدست دادند.

اهدای عضو

دکتر دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ کودک در بیمارستان قلب شهید رجایی درانتظار دریافت عضو پیوندی هستند  افزود: هر سه ساعت یک نفر در لیست انتظار جان خود را از دست می دهند و شما خانواده های محترم می توانید سفیر اهدای عضو باشید  تا خانواده های دیگر که بیمار مرگ مغزی دارند بتوانند رضایت خود را اعلام کنند و جان چند نفر را از مرگ حتمی نجات دهند.

زندگی 2باره

کدخبر: 782549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
جعفر پاکزاد
آیا این خبر مفید بود؟