افزایش قیمت موتور ویبره های صنعتی، کمر صنایع را شکست!

 

به گزارش عصرایران، طبق اعلام مرکز آمار، در دی ماه ١٤٠٢ ، تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ٣٨,٥ درصد بوده است. تورم  آذر ماه 1402 هم 44.4 درصد بود.

به گزارش ایسنا، در بهمن ۱۴۰۲، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۲۵.۷ رسیده است که نسبت به ماه قبل ١.٤ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵.۸ درصد افزایش و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۲.۵ درصد افزایش داشته است.

با توجه به افزایش قیمت برق در آبان ماه سال 1402 طبق بازبینی وزارت نیرو از ۴۴۲۵ریال به ۵۴۷۲ریال به طور کلی شاهد افزایش قیمت کالاهای صنعتی مختلف توسط تولید کننده ها بودیم که افزایش قیمت ارز در این امر تاثیر زیادی را به همراه داشت و باعث شد چنین افزایش قیمت بی سابقه ای را در بازار شاهد باشیم.

اتحادیه موتورآلات کشاورزی و صنعتی تاکنون نسبت به به افزایش شدید قیمت موتور ویبره نسبت به سایر کالاهای صنعتی واکنشی نشان نداده است.

طبق لیست قیمت منتشر شده از تولید کننده های ایرانی موتور ویبره های صنعتی، شاهد هستیم که خرید موتور ویبره های چینی برای مصرف کننده ها ارزان تر تمام می شود.

چرا وجود موتور ویبره بدنه در صنایع و تولیدی ها مهم است؟

وجود ویبره بدنه در صنایع و تولید چندین هدف مهم را انجام می دهد که به کارایی کلی، ایمنی و عملکرد فرآیندها و سیستم های مختلف کمک می کند.

از موتور ویبره بدنه برای تشخیص عیب در تولید قطعات و مواد مختلف به کارگیری می شود که در جداسازی آنها بسیار موثر است. همچنین برای انتقال یا مرتب کردن مواد جامد و مایع در صنایع مواد غذایی، شیمیایی و دارویی در حین حرکت آنها مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین برای مخلوط‌کردن و آسیاب مواد در صنایع مواد غذایی، دارویی و شیمیایی از موتور ویبراتور های صنعتی استفاده می شود. یکی از کاربرد هایی که باعث شده بسیاری از صنایع و تولیدی ها حتما از این موتور ویبره های صنعتی استفاده کنند؛ غربال گری یا جداسازی محصولات است.

از موتور ویبره ها برای بهبود جریان مواد و جلوگیری از تراکم مواد و مسدود شدن آنها در سیستم های توزیع در خطوط لوله استفاده می شود.

با توجه به همین پر کاربرد بودن موتور ویبره، صنعتگر ها و تولید کننده ها مجبور به استفاده از این تجهیزات در برند های داخلی و خارجی هستند.

 

کدخبر: 980474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟