جهش پر شتاب قیمت دلار رسمی

به گزارش رکنا، دلار متشکل پس از افزایش یک پله ای در کانال ۲۸ هزار تومانی امروز در محدوده ۲۸ هزار و ۱۱۲ تومان روی تابلوی صرافی ثبت شد.

دلار صرافی ملی نیز امروز در محدوده ۲۷ هزار و ۹۷۳ تومان روی تابلوی صرافی برای فروش درج شد.

دلار نیما پس از معامله در سقف قیمتی خود امروز کمی کاهش یافت به نظر می رسد دلار نیما در حال تست محدوده جدید قیمتی  می باشد.

روند کاهشی دلار آزاد در ادامه مذاکرات وین متوقف شد و دلار آزاد که در هنگام از سر گیری مذاکرات حمایت نیمه کانال ۳۱ هزار تومانی را از دست داده بود امروز تا محدوده ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان پیش‌روی کرد. مذاکره کنندگان و طرف های مذاکره در وین روز قبل به کشورهایشان بازگشتند تا  در مورد پیش‌نویس اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند، تکرار چندباره این سناریو در مذاکرات احیای برجام و تناقض اخبار منتشر شده توسط هیئت های مذاکره کننده در کنار کنترل قیمت ها توسط بازارساز موجب شد تا واکنش بازار ارز به حجم بالای اخبار مثبت مخابره شده از وین کاهش یابد و قیمت دلار آزاد به سمت محدوده قیمتی قبلی حرکت کند.

دلار هرات که در هنگام شروع روند کاهشی هفته قبل فاصله خود را با دلار تهران افزایش داده بود امروز در فاصله ۵۰ تومانی با دلار تهران قرار گرفت و فاصله خود را با دلار تهران کم کرد، پیش از این دلار هرات حدود یک کانال قیمتی با دلار تهران فاصله داشت و کمتر از دلار تهران معامله می شد.

درهم امروز افزایش یافت و در محدوده ۸ هزار و ۷۰۰ تومانی معامله شد ولی حباب درهم نسبت به پایان هفته قبل کاهش  پیدا کرد که   می تواند انتظارات افزایشی در بازار را خنثی کند و رشد قیمتی دلار در محدوده قیمتی هفته قبل را تعدیل کند.

با وجود ثابت بودن قیمت دلار تهران و افزایش جزئی ارزش اونس، قیمت سکه امامی امروز کاهش یافت و در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت،  سکه رفاه نیز در پایان معاملات امروز برابر با سکه امامی در بازار آزاد معامله شد.

ربع سکه در معاملات امروز ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

کدخبر: 812769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟