وزیر نیرو: شرمنده مردم هستیم

 رضا اردکانیان عصر امروز در مراسم بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مرکز راهبری و پایش صنعت برق کشور اظهار کرد: کمیسیون انرژی، کمیسیون اصلی صنعت برق در مجلس شورای اسلامی است. نمایندگان از یک‌طرف صدای صادق مردم هستند که باید انعکاس دهنده همه مسائل باشند و از سویی دیگر قانون‌گذار و پشتیبان دولت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید مسائل را گره‌گشایی کنند تا معابر برای توسعه کشور باز شود، اضافه کرد: اولین و مهم‌ترین گره‌گشایی برای مجلس یازدهم به‌ویژه کمیسیون انرژی کار ارزنده‌ای بود که در بودجه سال ۱۴۰۰ برای صنعت آب و برق انجام دادند. ما زمان می‌خواهیم تا نتایج این گره‌گشایی‌ها را بتوانیم مطرح کنیم.

اردکانیان ادامه داد: شرایط گرما برابر پیش‌بینی‌هایی که از سوی سازمان هواشناسی در اختیار ما قرار می‌گیرد در یکی دو هفته آینده کماکان برقرار است.

فرمانده مدیریت تامین برق کشور در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما بیشتر از از صنایع بزرگ است که در همین فضای همکاری، بر اساس مصوبه هیئت دولت همراهی لازم را انجام داده تا این چند روز گرم را بدون مشکل سپری کنیم و مشکل مجددی برای مردم در بخش خانگی ایجاد نشود.

وزیر نیرو با بیان اینکه خوشبختانه همه واحدهای تولیدی برق کشور در مدار هستند، گفت: نیروگاه اتمی بوشهر در مدار بوده، کسانی که مولدهای خصوصی دارند، سازمان‌های دولتی، غیردولتی و نیروهای مسلح در حال همکاری هستند و مهم‌تر از همه این‌ها خود مردم هستند که به درخواست‌ها پاسخ مثبت دادند. ما هم شرمنده مضایقی هستیم که برای آنها ایجاد شده و همچنین ممنون این ارتباطی هستیم که وجود داشته و به درخواست‌ها پاسخ مثبت دادند.

استمرار همراهی و همکاری‌های مردم با صنعت برق ضرورت دارد

در این بازدید همچنین فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در کشور لازم بود کمیسیون انرژی از نزدیک در جریان اتفاقات و عملکرد وزارت نیرو و صنعت برق قرار بگیرد. با عنایت به گزارشی که وزیر نیرو و همکاران صنعت برق دادند نحوه عملکرد، مدیریت و عبور از این شرایط ارائه و همچنین ضعف‌ها و مشکلات حوزه‌های مختلف تا حدودی مطرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: برای آینده نیز تصمیماتی گرفته شد؛ برای مثال با قانونی که در حال حاضر در دستور کار مجلس به واسطه قرائت گزارش ماده ۴۵ آئین‌نامه داخلی است، می‌توانیم برای آینده در حوزه تبیین، سرمایه‌گذاری، تامین منابع مالی، شکستن انحصار در ساخت نیروگاه‌ها، بحث اتلاف انرژی و همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ صنعتی برای تولید برق استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همراهی مردم اضافه کرد: مردم بیشترین همراهی را در این زمینه داشتند. امیدواریم همچنان این همراهی و همکاری‌ها ادامه داشته و تمامی بخش‌ها با کاهش مصرف، صنعت برق کشور را در عبور از این شرایط کمک کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 706127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟