باقرزاده: واکسیناسیون هم موج پنجم کرونا را مهار نمی کند / عادی انگاری مردم خطرناک است

نوع جدید ویروس کرونا و سرعت کُند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور باعث بروز پیک پنجم کرونا در ایران شده است. به نظر می رسد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی نیز در افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور بی تاثیر نبوده است. به گفته مسئولان بهداشتی سرعت واکسیناسیون علیه کرونا از این هفته سرعت می یابد اما برای مهار پیک پنجم چنین اتفاقاتی کافی نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در حالی که مسئولان بهداشت و درمان کشور اعلام کرده اند وارد پیک پنجم کرونا شده ایم و طی هفته های آتی احتمالاً ویروس کرونای دلتا سراسر کشور را فرا خواهد گرفت، سرعت واکسیناسیون علیه کرونا در کشور به کُندی جلو می رود. با این حال برای مهار این بیماری تزریق واکسن کرونا فایده ای ندارد و لازم است تا با قرنطینه خانگی، سفرها و تجمعات غیر ضروری به حداقل برسد و قدری صبر مردم تا هنگام کمرنگ شدن ابتلا به این بیماری افزایش  یابد.

علی اصغر باقرزاده

علی اصغرباقرزاده، عضو کمیسیون بهداشت در مجلس در مورد وضعیت شیوع کرونا در کشور به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مسئله رعایت پروتکل های بهداشتی، قرنطینه و موارد توصیه شده گذشته است. امیدواریم دولت به قول هایی که در مورد واکسیناسیون علیه کرونا عمل کنند. ضمناً مردم نیز از رعایت پروتکل های بهداشتی دست کشیده اند و آمار ها می گویند میزان رعایت پروتکل های بهداشتی تا 60 درصد کاهش یافته است، اگرچه اینجانب معتقدم که آمار رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر از این است.

وی در مورد لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داد: پروتکل های بهداشتی باید تا 95 درصد بیشتر شود. اکنون توصیه جدیدی به مردم نمی توان داشت غیر از آن که بهداشت فردی را رعایت کنند، در قرنطینه خانگی بمانند، از سفر کردن بپرهیزند و... . متاسفانه عادی انگاری در بین مردم نیز بسیار زیاد شده و ترس آن ها از کرونا ریخته است. با این حال توصیه همیشگی ما همان اجرای محدودیت های کرونایی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مورد سرعت کُند واکسیناسیون علیه کرونا در کشور افزود: دولت موظف است تا به قول هایی که در راستای واکسیناسیون کرونا در کشور داده است عمل کند. علاوه بر این عادی انگاری خطرناک مردم، برداشتن ماسک ها، مهمانی رفتن ها و تجمعات غیر ضروری باید منحل شود. باید توجه داشت که اکنون وارد پیک پنجم کرونا شده ایم و واکسیناسیون کرونا نیز برای مهار آن فایده ای ندارد، تزریق واکسن کرونا برای موج های بعدی ممکن است مفید واقع شود.

کدخبر: 704152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟