شریعتمداری: بسیاری از وعده هایم برای بازنشستگان را محقق کردم

وزیر کار در مورد ارائه خدماتش برای بازنشستگان گفت: بسیاری از برنامه‌ها و وعده‌هایی که در زمان کسب رای اعتماد در حوزه بازنشستگان داده بودم؛ مانند همسان‌سازی حقوق، افزایش شفافیت، سودآور کردن بنگاه‌های تابعه صندوق‌ بازنشستگان و ارائه خدمات متنوع اجتماعی و رفاهی محقق شد. بازنشستگان در ماه های اخیر شاهد افزایش حقوق بودند. همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز از اقدامات خوب در وزارت کار است.

به گزارش رکنا، محمد شریعتمداری در نشست با مدیرعامل، معاونان، مدیران کل صندوق بازنشستگی کشوری و دو نفر از نمایندگان کانون‌های بازنشستگان کشوری و پس از شنیدن صحبت‌های نمایندگان بازنشستگان به اغتشاش موجود در فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی در کشور و صدور مجوز آنان از سوی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کانون‌ها و تشکل‌های مربوط به بازنشستگان کشوری هم از این وضعیت ضربه خورده‌اند و به همین دلیل، نتوانستیم تشکیلات واحدی را برای آنان شکل دهیم.

وی با اشاره به ایجاد کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در دوره مسئولیت خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: متاسفانه در مورد بازنشستگان کشوری موفق به این کار نشدیم؛ اما اگر کانون‌های موجود در همین مدت کوتاه باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم بتوانند کنار هم جمع شوند، آمادگی داریم از  ایجاد کانون عالی در قالب کانون‌های عالی صنفی، حمایت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: "قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی" که در اواخر دولت اصلاحات تصویب شد، ظرفیت مناسبی برای ارتقای جایگاه اجتماعی بازنشستگان و استفاده از تجارب آنها فراهم می‌سازد و می‌توان با ایجاد کمیسیونی در شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی، امکان هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه‌های اجرایی در حوزه بازنشستگان کشوری را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت پایداری صندوق بازنشستگی کشوری و توجه به مسایل مالی و معیشتی بازنشستگان، تاکید کرد که این صندوق باید به تقویت منزلت و فعالیت اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان هم توجه نشان دهد.

شریعتمداری در این چارچوب، ایجاد مرکز اسناد تاریخی و روایتخانه صبا را اقدامی مهم و ارزشمند دانست و تصریح کرد: معرفی تاریخچه نظام بازنشستگی و نیز سوابق خدمات مفاخر سیاسی، علمی، فرهنگی و... کشور که همچون دکتر علی شریعتمداری سابقه ۷۰سال خدمت را دارند، اقدام ماندگار فرهنگی است که موجب تقویت روحی و معنوی بازنشستگان نیز خواهد شد.

وی در همین راستا از اقدامات انجام‌شده برای ایجاد "موزه کار" از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: به رغم موانعی که در این مسیر ایجاد شد، تلاش داریم این مجموعه را تا پایان کار دولت به نتیجه برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از عملکرد مدیرعامل و مجموعه مدیران صندوق بازنشستگی کشوری در دوران مسئولیت ، از آنها  خواست تا پایان دوره دولت کنونی هرچه سریع‌تر ساز و کار های لازم برای ساماندهی کانون‌های بازنشستگان و استفاده هرچه بیشتر از تجربه و مشاوره آنان توسط دستگاه‌های اجرایی را طراحی و ارائه کند.

شریعتمداری همچنین با اشاره به حضور حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران به‌عنوان بانک عامل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست از همکاری استراتژیک این بانک با صندوق بازنشستگی کشوری و مشارکت آن در تامین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی، رفاهی و خدماتی قدردانی کرد.

در این نشست همچنین، اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، گزارشی از روند تحول دیجیتال در این صندوق و اقدامات انجام‌شده در بستر دولت الکترونیک ارائه کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی،  نمایندگان بازنشستگان نیز با بیان ارزیابی خود از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری در دوره مسئولیت شریعتمداری ، انتظارات خود را در آخرین روزهای مسئولیت در این وزارتخانه مطرح کردند.

 ساماندهی کانون‌های بازنشستگان، مهمترین موضوع مطرح‌شده از سوی آنان بود.

کدخبر: 703089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟