افزایش ۱۳۰ درصدی مستمری بگیران از اسفند ۹۸ تا امروز

منوچهر گودرزی در گفت‌وگوی اختصاصی با رکنا اظهار داشت: اگر افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ در نظر بگیریم بالای ۱۳۰ درصد افزایش مستمری بگیران را داشتیم.

گودرزی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی ۳۰ خدمت را به صورت غیر حضوری انجام داده،که حدود ۷۰ میلیون از مراجعات را کم کرده است در بحث نسخه الکترونیک اقدامات خیلی خوبی انجام گرفته شده است دفترچه از تاریخ یکم اسفند ۱۳۹۹سال صادر نشده است سایر صندوق ها نیز از تامین اجتماعی الگوبرداری کرده اند

وی افزود: در بحث تسهیل ارائه خدمات یکسری محدودیت هاداشتیم که  با یک دستورالعمل تسهیل در بخشودگی جرائم تقریباً محدودیت‌ها و مشکلات آن بخشنامه قبلی حل شد.

مدیر کل تامین اجتماعی تاکید کرد: در مورد  کارفرمایانی که تغییر کارگاه داشتند اگر کارگاه جدید راه اندازی کند به صورت اتومات بدهی های قبل اعمال خواهد شد

گودرزی توضیح داد: تطبیق لیست بهمن ماه ۱۳۹۸ کارگاه ها ، اصناف و شغل های دیگر که به واسطه کرونا مشکلاتی برایشان به وجود آمده است و دست خوش تغییرات در لیست پرسنل شده اند سطح اشتغال برای آنها نیز در نظر گرفته نمی‌شود وگروه های شغلی زیادی را در بر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: 

 پیمانکارانی که نیز مشمول بخشودگی جرائم نمی شدند  با درخواست می توان مشکل خود را حل کنند ولی تا ۳۱ تیرماه بیشتر مهلت ندارندو هر چه مدت پرداخت جرائم بیشتر باشد تخفیف جرائم کمتر می‌شود

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: تسهیلات جدیدی برای کارفرمایان بدهکار به تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

منوچهر گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تسهیلات جدیدی برای کارفرمایان بدهکار به تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در مقررات قبلی پیمانکارانی که تا پایان اسفندماه ۱۳۹۹ بدهی‌های قطعی داشتند نمی‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند، که در حال حاضر از این قانون صرف‌نظر شده و افراد می‌توانند برای دفتر مرکزی خود درخواست بخشودگی جرایم داده و بعد از آن درمورد بدهی‌های پیمان‌های خود می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت کنند.

گودرزی افزود: کارگاه‌های حقیقی و حقوقی که تغییر فعالیت و آدرس داشتند در مقررات قبلی نمی‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند اما در حال حاضر این امکان نیز برای این افراد وجود دارد که اگر در آخرین کارگاه و آدرس مشمول بخشودگی جرایم شوند، شامل بدهی‌های آدرس‌ها و فعالیت‌های قبلی آن‌ها نیز 

مدیرکل تامین‌اجتماعی لرستان با بیان اینکه کارفرمایان استان ۷۰۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهکار هستند، گفت: پایان تیرماه امسال آخرین مهلت استفاده آنها از بخشودگی جرایم بیمه‌ای است.

منوچهر گودرزی اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی استان و اصناف اعم از حقیقی و یا حقوقی، دولتی و غیردولتی که تا اسفند ماه ۱۳۹۹ دارای بدهی قطعی هستند باید حداکثر تا ۳۱‌تیرماه نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir اقدام کنند.

وی گفت: مراجعه نکردن در مهلت مقرر به‌منزله انصراف کارفرما برای بهره‌مندی تسهیلات بخشودگی در قانون یاد شده خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: کارفرمایان در صورت تمایل می توانند بدهی خود را از ۱۲ تا ۳۶ ماه تقسیط و یا آن را یک جا پرداخت کنند.

وی یادآور شد: همچنین در صورت تقسیط بدهی، با توجه به تعداد اقساط انتخابی، از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد امکان بخشودگی جرایم وجود خواهد داشت.

گودرزی بیان کرد: شرط اصلی بهره مندی از این تسهیلات حفظ یا افزایش سطح اشتغال کارگاه از بهمن ۱۳۹۸ تا پایان دوره تقسیط بدهی، ارسال به موقع فهرست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل در دوره تقسیط می‌باشد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح حمایت از تولید و پشتیبانی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و نوعی مشوق برای کارفرمایانی است که سطح اشتغال کارگاه خود را با وجود شیوع کرونا حفظ و کرده و یا افزایش داده اند.

گودرزی گفت: جمعیت بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در لرستان ۲۲۲ هزار نفر و با احتساب اعضای خانواده ۶۵۰ هزار نفر است

مهدی زکی‌پور| لرستان 

کدخبر: 703036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟