آخرین خبرها از فیلترینگ اینستاگرام و فضای مجازی

فیلترینگ فضای مجازی موضوعی است که ماه هاست در کشور مطرح شده است. با داغ شدن بحث ساماندهی فضای مجازی، گفته هایی مبنی بر فیلترینگ فضای مجازی مطرح می شود. برخی نمایندگان مجلس می گویند موضوع فیلترینگ در طرح مجلس جایی ندارد. فیلترینگ فضای مجازی به عقیده بسیاری از کارشناسان در کشور، باعث از بین رفتن سرمایه ها و فرصت های شغلی متعددی خواهد شد.

به گزارش رکنا، مرتضی آقاتهرانی در رابطه با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها که قرار است دو هفته دیگر به صحن مجلس شورای اسلامی برود با اشاره به اینکه این طرح ربطی به فیلترینگ ندارد، اظهار کرد: کجای دنیا به غیر از ایران این‌ است که در فضای مجازی از خارج از کشور هرکاری خواستند انجام دهند، بتوانند آن را انجام دهند؟ اکنون به واقع فضای مجازی به حال خودش رها شده‌ است، اما با طرحی که به صحن مجلس خواهیم برد، آن را مدیریت خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی مواردی که در فضای مجازی کنترل نشده است، افزود: به عنوان مثال در شب انتخابات ریاست‌جمهوری که تبلیغات برای کاندیداها ممنوع است و رسانه‌های داخلی و صداوسیما تبلیغات انجام نمی‌دهند، اما آمریکا و صهیونیست‌ها در اینستاگرام، تلگرام و توییتر دستشان باز است و می‌توانند هرکاری که می‌خواهند انجام دهند. ما برای این موضوع برنامه‌های بسیاری داریم و ۳۰ ماده قانونی نوشته‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی که منافعشان به خطر افتاده و مردم را به دروغ می‌ترسانند، خاطرنشان کرد: به مردم گفته شده که قرار است تمام پیام‌رسان‌ها فیلتر شود و آن‌ها را به دروغ از این موضوع ترسانده‌اند. من از رسانه‌ها و مردم خواستارم مواردی که در رابطه با این طرح در سامانه مجلس شورای اسلامی بارگذاری شده را مشاهده کنند و به عنوان یک مسلمان و انسان عاقل تشخیص دهند که آیا ما داریم مردم را فیلتر می‌کنیم یا اینکه می‌گوییم فعالیت دشمنان باید مدیریت شود؟

آقاتهرانی تصریح کرد: اینترنت گران می‌شود و پنج برابر از مردم پول دریافت می‌شود، در حالی که این موضوع قابل مدیریت است و باید پول از پلتفرم‌ها گرفته شود، نه مردم. کارهای خوبی انجام داده‌ایم، اما منافع برخی در تصویب و اجرایی شدن این طرح قرار ندارد و به همین دلیل مردم، به‌خصوص جوانان را تحریک می‌کنند. در این راستا من از جوانان می‌خواهم که ماده‌های این طرح را بخوانند و بیشتر در رابطه با آن بدانند. پس از آن اگر تشخیص دادند که این طرح به ضرر آن‌ها و کشور است با آن مخالفت کنند، اما اگر این طرح را درست ارزیابی کردند دیگر در مقابل ما ایستادگی و مخالفت نکنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با این‌که چه زمانی قرار است که طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها به صحن مجلس برود، بیان کرد: مجلس به مدت دو هفته تعطیل است و به دلیل این تعطیلی فرصت کرده‌ایم که به مشهد بیاییم و با مردم مشهد به گفت‌وگو بنشینیم، اما این طرح در نوبت قرار دارد و پس از آغاز به کار مجلس، آن را به صحن مجلس خواهیم آورد./ایسنا

کدخبر: 701700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟