اداره مالیات برای 365 روز مردم چرتکه انداخته است/ یارانه برای ملت حکم مُسکن دارد

بیکاری مادر آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بسیاری از کارگران و کارمندان در سال گذشته به واسطه کرونا ، شغل خود را از دست دادند، از طرفی شرکت های خصوصی و کسبه در موارد قابل توجهی توان بیمه کارکنان شان را ندارند.

این وضعیت ممکن است آسیب های اجتماعی متعددی را در جامعه متولد کند.

بیکاری مادر همه مشکلات جامعه است

حسین حاتمی، دبیر اول کمیسیون اجتماعی در مورد آسیب های اجتماعی حاصل از بیکاری و مشکلات معیشتی به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: بیکاری مادر همه مشکلات جامعه است. کرونا و مشکلاتی که ناشی از آن در فضای کسب و کاری ما ایجاد شد، مشکلات معیشتی جامعه را تشدید کرد. اکنون مشاغلی که رسمی نبودند و جایی ثبت نشده بودند، مشخصات هویتی و کاری آن ها تحت پوشش هیچ نهاد و سازمانی نبوده و این موضوع باعث شده است تا نتوانیم از کسانی که بازار کارشان غیررسمی بود حمایت کنیم.

یارانه و کمک های معیشتی حکم مُسکن دارد

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با کافی نبودن کمک های معیشتی و یارانه ها برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه گفت: یارانه و کمک های معیشتی اکنون برای مردم حکم مُسکن دارد و در شمولیت جامعه هدف و شناسایی کامل شاهد نقاط ضعفی هستیم. بنابراین باید این موضوعات را به مسئولان محلی، دهداری ها و بخشداری و فرمانداری ها بسپاریم تا در سطح جامعه محلی افراد نیازمند واقعی را مجدداً بازشناسی کنیم. دولت باید خود را برای حمایت های هدفمند و روش مند آماده کند.

اداره مالیات برای 365 روز کسبه مردم چرتکه می اندازد

حاتمی در انتقاد از روش های حمایتی و برنامه ریزی برای کنترل کرونا در کشور گفت: اکنون ما بازارها را تعطیل می کنیم، اما اداره مالیات برای 365 روز کسبه مردم چرتکه می اندازد، در حالی که بعضی مشاغل مثل استخرهای شنا که در بخش خصوصی فعالیت می کنند، ضرر کردند. علاوه بر این مشاغلی که نصف سال و یا تمام سال مجبور به تعطیل کردن کسب و کار خود شدند نیز به سختی می توانند ضرری که در پی این تعطیلی متحمل شدند را جبران کنند.

نماینده کلیبر، هوراند و خداآفرین در پایان گفت: به نظر می رسد کرونا تا مدت ها با ما همراه خواهد بود و مسائل اجتماعی و اقتصادی ما را تحت الشعاع قرار می دهد. بنابراین باید برنامه های جامعی برای حمایت از مسائل اقتصادی مردم کشیده شود.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678529 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟