دریافت واکسن کرونا در ایران طبقاتی شد! / دکتر محرز توضیح داد + فیلم
حجم ویدیو: 3.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:41

 امروز  حسن روحانی - رئیس جمهوری اعلام کرد که مردمی که منتظر واکسن کرونای رایگان هستند باید در نوبت بمانند تا طبق لیست واکسن برای آنها تزریق شود اما آن دسته از افراد جامعه که برای دریافت و خرید و تزریق واکسن کرونا به کشورهای دیگر می روند و روزها منتظر می مانند تا دریافت کنند می توانند از طریق شرکت های خصوصی که فرصت خرید واکسن کرونا از شرکت های داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت را به آنها داده ایم واکسن خریداری کرده و بدون اینکه هزینه سفر و اقامت در کشورهای دیگر را بدهند به واکسن کرونا رسیده و تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،این جملات رئیس جمهوری به نحوی واکسن کرونای و دریافت آن را در ایران طبقاتی کرد زیرا درصد کمی از جامعه با توجه به قیمت دلار و یورو توان خروج از کشور , اقامت چندین روزه درکشورهای دیگر و خرید و تزریق واکسن را دارند و این دسته در طبقه مرفه جامعه قرار می گیرند و دیگر افراد جامعه باید در صف نوبت دریافت واکسن کرونا در ایران قرار بگیرند که هنوز بعد از دو ماه از آغاز واکسیناسیون در ایران کمتر از یک میلیون از جمعیت کشور واکسن دریافت کرده اند.

مینو محرز - عضو کمیته ملی مبارزه با کرونا در برابر این سخنان رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که این شرایط دریافت واکسن کرونا در ایران را طبقاتی نمی کند به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: هیچ کشوری چنین برنامه ریزی نداشته است . شرکت های خصوصی از چه شرکت هایی میخواهند واکسن ضد کرونا تهیه کنند؟ این روش صحیحی نیست.

واکسن کرونا باید رایگان باشد

دکتر محرز با تایید اینکه در چنین شرایطی دریافت واکسن طبقاتی می شود گفت : در شرایط پاندومی، قاعدتا باید دریافت واکسن برای مردم رایگان باشد. طبق پروتکل و لیست اولویت بندی شده باید واکسن تزریق شود. کشور ما نیز از این شرایط مستثنی نیست. در حال حاضر میزان تقاضای دریافت واکسن از شرکت تولید کننده، بیشتر از تولید است.

مردم دنیا برای دریافت واکسن نوبت را رعایت می کنند و دنبال میانبر نیستند

عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا با گفتن ازاینکه افرادی در کشور هستند که می روند در کشورهای دیگر و هزینه زیادی پرداخت می کنند تا واکسن را دریافت کنند ادامه داد: در تمام دنیا ؛ همه اقشار جامعه در نوبت ایستاده اند تا زمان تزریق واکسن آنها برسد و طبقاتی با این مسئله برخورد نشده است. مردم در تمام جوامع صبوری کرده اند و طبق پروتکل دریافت واکسن داشته اند. درست این است  که طبق پروتکل و لیست بندی  تزریق انجام بگیرد. اینکه افرادی از ایران می روند و در کشورهای دیگر واکسن تهیه و تزریق می کنند فایده ای ندارد زیرا تا جامعه به طور کامل واکسینه نشود یعنی 70 درصد جامعه واکسن کرونا را دریافت نکند باز رعایت فاصله گذاری و ماسک زدن برای این افراد حتی بعد از دریافت واکسن الزامی است.

تا سه ماه دیگر واکسن بیشتری وارد کشور می شود

دکتر محرز اعلام کرد: تا سه ماه دیگر تعداد واکسن کرونای بیشتری وارد کشور می شود . در حال حاضر اصلا واکسن کرونایی برای خرید وجود ندارد. تولید خیلی کمتر از تقاضا است.

 فروش خطرناک واکسن کرونا در ناصر خسرو

دکتر مینو محرز با تاکید بر اینکه خرید واکسن کرونا از ناصرخسرو بزرگترین خطا است گفت: این شرایطی که رئیس جمهوری از آن گفته است فقط در این بعد مناسب است که جلو بازار خطرناک فروش واکسن کرونا از ناصرخسرو را می گیرد.مردم میلیون ها تومان پرداخت می کنند  و از فروشندگان دارو در ناصرخسرو واکسن کرونا خریداری می کنند ، واکسنی که  اصلا مشخص نیست چه کیفیتی دارد و  در چه شرایطی وارد کشور شده است . این تصمیم تنها سودش در حذف بازار سیاه ناصرخسرو در فروش واکسن کرونا است.

صبوری کنید

دکتر محرز در پایان افزود: بهترین روش همان صبر و تزریق واکسن طبق پروتکل دریافت و تزریق است . خیلی کشورها طبق جدول بندی مشخص شده بر اساس پروتکل تزریق در حال واکسینه کردن هستند و هیچ قشری نیز عجله برای جلو زدن از این لیست ندارد. مردم ما هم صبوری کنند . به زودی تعداد بیشتری واکسن وارد کشور می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 673651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟