طومار جریمه‌های میلیونی که به راننده ها تهران پیامک نمی شود!

سردار مهماندار رئیس پلیس Police راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: چند ماهی است بحث جریمه و اعمال قانون Law خودرو‌های فاقد معاینه فنی و همچنین خودرو‌هایی که در سن فرسودگی قرار گرفته اند، به وسیله دوربین‌های مکانیزه مطرح است که طبیعی است باید این جرائم از طریق پیامک به مالکان این گونه خودرو‌ها اعلام شود.

وی افزود: برخی از رانندگان شماره تلفنی در هنگام شماره گذاری ثبت نکرده اند و یا شماره تلفن آن‌ها عوض شده است، بنابراین در صورت ارتکاب تخلف پیامکی به آن‌ها ارسال نمی‌شود و پس از مراجعه به اجرائیات و دریافت برگه خلافی با جریمه‌هایی روبرو می‌شوند که این جریمه‌ها، مبالغ قابل توجهی می‌شود و مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: رانندگانی که شماره تلفن در پرونده شان ثبت نشده است، می‌توانند با مراجه به دفاتر پلیس + ۱۰ تلفن خود را اعلام کنند تا در سیستم ثبت شود، زیرا پل Bridge ارتباطی بین پلیس و مردم، همان شماره تلفن آن‌ها است.

وی درخصوص موضوع معاینه فنی خودرو‌ها تصریح کرد: خودرو‌های تولیدی تا ۴ سال نیاز به معاینه فنی ندارند و از سال پنجم باید حتما معاینه فنی دریافت کنند.

سردار مهماندار گفت: ملاک معاینه فنی سال تولید است نه ماه مثلا اگر خودرویی در سال ۹۲ تولید شده است تا سال ۹۵ نیاز به معاینه فنی ندارد، اما باید از سال ۹۶ به بعد معاینه فنی دریافت کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص سن فرسودگی خودرو‌ها گفت: براساس مصوبه هیات دولت، سن فرسودگی برای خودرو‌های سواری شخصی ۲۰ سال، کامیون و کشنده ۲۵ سال، وانت، مینی بوس و اتوبوس بین شهری ۱۵ سال و تاکسی، اتوبوس درون شهری و موتورسیکلت ۱۰ سال است که در صورت تردد خودرو‌های فرسوده روزانه این خودرو‌ها ۴۵ هزار تومان جریمه می‌شوند و نباید خودرو‌های فرسوده در شهر تردد کنند.

وی افزود: رانندگان در صورت نداشتن معاینه فنی از طریق تمامی دوربین‌های سطح شهر ثبت تخلف می‌شوند و جریمه آن ۵۰ هزار تومان است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه خواننده پاپ به دختر تهرانی در دربند + تصاویر و جزئیات دستگیری

زنی در دعوا بینی زنی دیگر را با دندان کند و خورد+ عکس

تجاوز ابوبکر بغدادی به مردان زندانی /  دختر امریکایی از تجاوز وحشیانه گفت

در پارتی شبانه گنده لات های مازندران چه گذشت؟! + جزییات

محمد حسین فنایی در زاهدان شهید شد + جزییات

وحشت از مرگ در 3 برج بلند کرج! / علت چیست؟! + عکس

سم مورچه برای رهایی از غر غر های زنانه + عکس

مجازات زندان برای مادری که دخترش را فروخت + عکس

آخرین خبر از زنان اسید سوخته اصفهان/ خبری از دستگیری اسیدپاش سریالی نیست

سلفی تلخ زن و شوهر لاکچری با جسد پسر 4 ماهه شان+عکس

تصویر لحظه کتک خوردن دزد هفت تیرکش بانک از مردم وام ندادند دزد شدم + گفتگو

تجاوز مهراب در خانه مجردی اش به زهرا! / من عاشق بودم اما..

کدخبر: 399253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟