تخریب کاخ ثابت پاسال، بزرگترین خانه ایران منتفی شد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری در دوره قبل رای به تخریب بزرگترین و گرانترین خانه ایران که در خیابان جردن تهران است، صادر کرده بود، اظهار کرد: در این دوره شهرداری این حکم را لغو کرده و در حال حاضر تخریب کاخ ثابت پاسال منتفی شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه منتظریم تا طرحی برای بهره‌برداری از این بنا آماده شود، گفت: اکنون مالکان این بنا در صدد فراهم کردن طرحی هستند که بتوان ضمن نگهداری از بنا از آن به عنوان مجتمع هم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مالکیت کاخ ثابت پاسال در اختیار یکی از نهادهای کشوری است، اظهار کرد: مسئولیت حفظ بناهای تاریخی بر عهده سازمان میراث فرهنگی است و آنچه که شهرداری در این موضوعات باید عمل کند، این است که به هیچ وجه مجوزی برای تخریب این بناها صادر نکند.

حجت با اشاره به قانونی در خصوص استفاده از بناهای تاریخی بیان کرد: بر اساس این قاعده بناهای قابل استفاده‌ای که می‌توانند عمر بیشتری داشته باشند باید از سوی شهرداری مورد بازنگری مجدد قرار گیرند و شهرداری می‌تواند به جای اینکه آن‌ها را تخریب کند، پیشنهاد استحکام‌بخشی را به مالکان آن‌ها دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 338255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟