قشر زیادی از مردم توانایی خرید بلیط هواپیما را ندارند

به گفته ی او ایرلاین ها با وجود آن که هر روز قیمت بلیط های پرواز را افزایش می دهند اما باز ادعا می کنند که فروش بلیط برایشان صرفه اقتصادی نداشته و در خطر ورشکستگی هستند!

مدیریت ضعیف شرکت های هواپیمایی

وی در صحبت های خود به نمونه هایی از عدم تعادل میان تعداد نیروی انسانی و ظرفیت شرکت اشاره نمود و همچنین تاکید کرد: «نیروی انسانی عمده ایرلاین ها، بیش از حد استاندارد بوده و حتی تا دو برابر نیاز خودشان نیرو در اختیار دارند.‌ چگونگی جذب این تعداد نیرو، نیازمند ورود و ارزیابی سازمان بازرسی است.» به گفته ی پاک فطرت ایرلاین ها به دلیل مدیریت ضعیف و به کارگیری نیروی انسانی زیاد با مشکل رو به رو شده اند. از طرف دیگر سود و زیان شرکت برای مسئولان مربوطه هیچ اهمیتی ندارد چون آن ها حقوقشان را طبق مصوبه هیئت مدیره دریافت می کنند و به سایر امور بی توجهند.

قیمت سر به فلک کشیده ی بلیط پرواز

به گفته ی پاک فطرت، افزایش قیمت بلیط هواپیما از جانب ایرلاین ها برای پرداخت بدهی های مربوط به بیمه و هزینه سوخت باعث شده که خرید بلیط برای مردم بسیار سخت شود. انتظار مدیران این است که درآمدشان معادل با دلار و قیمت جهانی محاسبه شود در حالی که هزینه های شرکت هایشان از حقوق پرسنل گرفته تا هزینه ی سوخت تماما به ریال است. البته هزینه های نگهداری هواپیماها افزایش یافته است اما باز هم رشد گزاف قیمت بلیط هواپیما راه حل درستی نیست و خرید بلیط را برای مردم غیر ممکن می سازد.

بی تاثیری جریمه در جواب گران شدن بلیط ها

علیرضا پاک فطرت بر این موضوع که شرکت های هواپیمایی یا باید کاملا دولتی باشند یا کاملا خصوصی تاکید نمود. وی افزود: «در شرایط فعلی مدیران برای سوده شدن مجموعه خود دلسوزی نمی‌کنند. از این رو باید در مدیریت این مجموعه ها تجدید نظر صروت گرفته و دولت هم قاطعانه با متخلفان برخورد کند و جریمه‌ها را به نوعی تنظیم کرده که بازدارندگی کافی داشته باشد.» 

 

 

 

 

کدخبر: 736679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟