حریق ۶ هکتاری در اراضی جنگلی گیلان/ خسارت سطحی است

به گزارش رکنا، سرخوش کرم زاده با اشاره به وزش باد گرم شدید و افزایش دما در استان گیلان از دو روز گذشته، اظهار کرد: متاسفانه طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد وقوع حریق در اراضی جنگلی جلگه ای استان بودیم.

وی با بیان اینکه در بالادست و مراتع به دلیل وجود برف شاهد حریق نیستیم، افزود: شهرستان های ماسال، سیاهکل، رضوانشهر و تالش درگیر حریق جنگل های طبیعی شدند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از وقوع هشت فقره حریق در شهرستان های مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: مساحت درگیر آتش شش هکتار و به صورت سطحی است و آسیبی به درختان وارد نشده است.

کرم زاده با بیان اینکه در حال حاضر حریق کامل مهار شده و هیچگونه حریق فعال در استان نداریم، بیان کرد: با اشاره به تداوم وزش باد گرم تا اواخر وقت امروز، کلیه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در حالت آماده باش هستند و کلیه حریق ها را در لحظه اطفا می کنند.

وی از مردم به ویژه گردشگران خواست در زمان پدیده باد گرم از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی خودداری کنند و گفت: با توجه به نزدیک شدن سال زراعی و لزوم آماده سازی باغات، مردم حاشیه جنگل اقدام به آتش زدن خار و خاشاک موجود در اراضی شان می کنند که در شرایط وزش باد، موجب سرایت حریق به جنگل ها می شود.

سرپرست منابع طبیعی گیلان، از طبیعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش در اراضی جنگلی و حاشیه جنگل ها حتما با شماره های شبانه روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.

 

کدخبر: 871736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟