نصراله پارسه اظهار داشت: بعد از آتش سوزی در منطقه کوهستانی قلعه انجیر واقع در ارتفاعات بقعه متبرکه شهرمیر بلافاصله نیروهای ادراه منابع طبیعی در قالب ۴ اکیپ پنج نفره با تجهیزات مورد نیاز به محل اعزام شدند.

وی بیان داشت: باتوجه به صعب العبورمنطقه ولی با تلاش اکیپ های مستقر در محل گستره زیادی از آتش سوزی مهار شد ولی به علت پوشش گیاهی بالا ووزش شدید باد متاسفانه حریق مجدد شروع به دمیدن کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه مورد نظر داری پوشش مرتع مشجر بوده، گفت: این منطقه مدت دوسال در تحت حفاظت وقرق مردم بومی منطقه بوده سبب شده پوشش گیاهی بالایی داشته باشد وحریق ایجاد شده نیز توسط عوامل انسانی صورت گرفته است.

سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران گفت: در راستای کنترل و مهار حریق هماهنگی لازم در این راستا با ستاد بحران شهرستان صورت گرفت ولی خوشبختانه با تلاش نیروهای منابع طبیعی وعشایر منطقه حریق بعد از ساعت ها تلاش در ساعت یک بامداد روز دوشنبه مهار شده است.

پارسه افزود: هم اکنون نیروهای منابع طبیعی در این مناطق برای پایش آتش سوزی و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد کنده های نیم سوز در منطقه حضور دارند و دود ناشی در منطقه به خاطر کنده های نیم سوز استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟