توصیه هایی برای خوشگل شدن جنین

به گزارش رکنا، اگرچه زیبایی کودکان بیشتر به ژنتیک مربوط می شود اما می توان با رعایت اصولی تاحدودی به نتیجه دلخواه رسید؛ مصرف میوه ها و گیاهان زیر برای زیبا شدن جنین توصیه می شود:

انار، گلابی، آناناس، به، رازیانه، هلو، سیب، کاسنی و توت فرنگی که اینها همگی دوستان کبد هستند. مصرف غذاهای تند موجب اگزما می شود مثل خردل، دارچین و نعناع.

آیا تغذیه بر زیبا شدن جنین در بارداری اثر می‌گذارد؟

واقعیت این است که پاسخ‌دادن به این پرسش کمی دشوار است. دانشمندان می‌دانند که برخی از غذاها و مواد می‌توانند اثرات منفی روی جنین داشته باشند. برای مثال، برخی از باکتری‌هایی که از راه تغذیه منتقل می‌شوند، روی سلامت جنین اثرات منفی دارند و نواقصی را هم برایش به وجود می‌آورند.

برخی از مشاهدات و تحقیقات پزشکی نشان می‌دهند که تغذیه بارداری می‌تواند روی ژن‌های جنین اثرگذار باشند. در نتیجه، امکان اینکه تغذیه روی ظاهر اثر بگذارد، به طور کامل رد نمی‌شود. بدیهی است که زندگی سالم و بهره‌مندی از تغذیه مناسب می‌تواند روی تولد نوزادانی سرحال‌تر اثر بگذارد.

برای زیبا شدن جنین در بارداری چه چیزهایی بخوریم؟

اینکه با خوردن برخی مواد بچه زیباتری به دنیا بیاورید که حالت چشم‌ها یا بینی‌اش مطابق با الگویی خاص باشد، امکان‌پذیر نیست. بااین‌حال، مصرف برخی مواد غذایی به شکل‌گیری جنینی سرحال با پوست و موی درخشان‌تر کمک می‌کند. از جمله مواد اثرگذار در این زمینه باید به این‌ها اشاره کنیم:

    توجه! پیش از آنکه درباره مواد مناسب برای ورود به رژیم غذایی دوران بارداری بگوییم، گوشزد می‌کنیم که هر فرد باید در مشورت با پزشک متخصص خود درباره غذاهای مصرفی بارداری‌اش به نتیجه‌گیری برسد. در واقع، حساسیت‌ها، وضعیت‌های مختلف سلامت و شرایط هر مادر با دیگری متفاوت است. گاهی نیاز به پرهیزهایی در رژیم غذایی است. بنابراین، در تنظیم رژیم غذایی مطلوب دقت و توجه به خرج بدهید.

میوه‌های تازه

برای اینکه مواد مغذی به بدن خودتان و جنین برسد، حتما مصرف میوه‌های تازه را در برنامه خود بگنجانید. یادتان باشد که استفاده از میوه در طول روز می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی به شما برساند. رسیدن این مواد مغذی به بدن روی شادابی و نشاط اثرگذار است و می‌تواند صورت و ظاهر را زیبا‌تر نشان بدهد.

سبزیجات

مصرف سبزیجات باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش و سلامت پوست و مو می‌شود. این مواد به بدن جنین هم می‌رسند و می‌توانند روی اندام‌های مختلف داخلی و ظاهری‌اش اثرات مثبت بگذارند. حتما به مصرف موادی مانند اسفناج و سبزیجات دیگری که برگ‌های سبز پررنگ دارند، دقت ویژه داشته باشید.

آب زیاد

بهتر است که نوشیدن ۸ لیوان آب در طول روز را فراموش نکنید. این عادت را در خود به‌وجود بیاورید و حواستان باشد که سلامت و زیبایی پوست و موها تاحد زیادی وابسته به آب‌رسانی به بدن است. با نوشیدن آب کافی می‌توانید روی بالابردن کیفیت این‌ها در ظاهر نوزاد هم اثر بگذارید.

اگر رابطه مستقیمی هم در این میان وجود نداشته باشد، باید بدانید که آب‌رسانی به بدن باعث عملکرد بهتر آن می‌شود. هرچقدر که بدن مادر در وضعیت بهتری باشد، جنین هم اوضاع مطلوب‌تری را تجربه می‌کند. چنین چیزی روی به‌دنیاآمدن نوزادی سرحال و سلامت اثرگذار است.

محصولات لبنی

با مصرف مقدار مناسبی از محصولات لبنی در دوران بارداری می‌توانید کلسیم و پروتئین به بدن خود برسانید. این مواد برای رشد جنینی سالم ضروری هستند. جنینی که در شرایط مطلوب رشد کند، بدن سالم‌تری پیدا می‌کند و قوی‌بودن و سلامت او روی جلوه بهتر ظاهرش هم اثر می‌گذارد.

تخم مرغ

این گزینه از آن پیشنهادهای درجه‌ یکی است که حاوی مقادیر قابل‌توجهی از مواد مغذی مختلف مانند ویتامین، پروتئین و مواد معدنی است. پروتئین برای سلول‌سازی جنین ضروری است و مواد دیگر موجود در ترکیب تخم‌مرغ هم به توسعه مغز و سیستم عصبی بدن کمک شایانی می‌کنند.

حبوبات

حبوبات هم سرشار از فیبر، کلسیم، پروتئین و آهن هستند. مصرف این مواد در دوران بارداری، باعث می‌شود که جنین از بیماری‌ها و عفونت‌ها در امان بماند. مصرف عدس، لوبیا، نخود و موارد دیگر را در برنامه غذایی خود قرار بدهید و برای زیبا شدن جنین در بارداری روی آنها هم حساب کنید.

آجیل

انواع آجیل حاوی چربی‌های مفید هستند و همین موضوع باعث می‌شود که گزینه مناسبی برای مصرف در دوران بارداری باشند. وجود پروتئین، اسیدهای چرب امگا۳، فیبر و انواع دیگر مواد مغذی در دانه‌های مختلف از آنها پیشنهادی مناسب برای حفظ سلامت و زیبایی مادر و جنین می‌سازد.

از مواد غذایی دیگری که به داشتن جنینی سالم کمک می‌کند، باید به مواد زیر اشاره کنیم:

    آووکادو

    گوجه

    ماهی‌های چرب

    آلبالو و گیلاس

برای زیبا شدن جنین در بارداری چه چیزهایی نخوریم؟

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، مواد غذایی روی ساختار ژنتیکی جنین اثر می‌گذارند اما روند تاثیرگذاری به این شکل نیست که با خوردن برخی مواد غذایی، نوزادی با ویژگی‌های ظاهری خاصی به‌دنیا بیاورید. در واقع زیبا شدن جنین در بارداری به این شیوه پیش نمی‌رود.

دراین میان، مصرف برخی از غذاها هم برای جنین نامناسب هستند و می‌توانند روی رشد و سلامتش و در نهایت ظاهرش اثرات نامطلوب بگذارند. برای نمونه، برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی باعث بروز نقصان‌هایی در بچه می‌شوند و به طور غیرمستقیم، ظاهرش را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند.

از جمله این مواد باید موارد زیر را نام ببریم:

    سبزیجات و مواد شسته‌نشده

    تخم‌مرغ و گوشت خام یا کاملا پخته‌نشده

    محصولات لبنی غیرپاستوریزه

    غذاهای مانده و چندبار گرم‌شده

    کافئین زیاد

    الکل

زیبایی جنین در چه ماهی شکل می‌گیرد؟

رشد صورت عمدتاً بین هفته‌های چهارم و هشتم بارداری اتفاق می‌افتد.

آیا مصرف مکمل‌های بارداری هم تاثیری در زیبایی جنین دارد؟

این که مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های مختلف روی زیبایی فرزندتان قبل از تولد تاثیر می‌گذارد یا نه، پاسخش پیچیده است. اما این که با مصرف قرص‌ها و ویتامین‌های مکمل و معدنی سلامتی پوست و موی جنین‌تان تامین می‌شود، یک حقیقت ثابت شده است. ضمن‌این‌که مصرف این مکمل‌ها، در سلامت و البته زیبایی مادر هم تاثیر ویژه‌ای می‌گذارد. البته توصیه می‌کنیم که حتما با مشورت با پزشک این قرص‌ها را خریداری کنید.

زیبا شدن جنین در بارداری در گرو سلامت او و مادر است!

باز هم تأکید می‌کنیم که زیبایی مقوله‌ای نسبی است و نمی‌توانیم درباره آن به‌راحتی اظهارنظر کنیم. برای داشتن کودکی زیبا هم نمی‌توانید از مواد خاصی کمک بگیرید اما رعایت رژیمی متعادل و بهره‌مندی از سبک زندگی سالم، راهی برای داشتن جنینی شاداب و سرحال است.

نوزاد مادرانی که به تغذیه خود توجه دارند، سلامت به دنیا می‌آیند. سلامتی باعث انعکاس زیبایی می‌شود. در دوران بارداری باید تحت نظارت متخصص زنان و زایمان باشید.

کدخبر: 951678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟