طراحی و ساخت پایلوت جهت حذف بوی مواد شیمیایی نامطلوب از کاستیک مصرفی واحد مراکس شرکت پالایش نفت کرمانشاه

 

در پژوهش حاضر ،استفاده از فرایند پیوسته اکسیداسیون هوای مرطوب جهت تصفیه کاستیک دور ریز واحد مراکس پالایشگاه نفت کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

ازمایش ها در شرایط عملیاتی متفاوتی با اعمال تغییرات بر روی سه پارامتر دما،فشار و دبی حجمی مایع بر روی دو خوراک مختلف انجام پذیرفت.

بطور کلی از این پروژه میتوان نتیجه گیری نمود، که در این فرایند افزایش دما اثر مطلوب بر بازده اکسیداسیون ترکیبات آلاینده کاستیک دور ریزمرکاپتانها داشته و باعث کاهش COD  پساب مورد مطالعه می گردد،از طرفی دیگر افزایش دبی اثر نامطلوب بر بازدهی اکسیداسیون بر جای می گذارد،و همچنین موجب کاهش زمان ماند در راکتور می گردد.

با توجه به کارایی بالای سیستم پایلوت ساخته شده در این تحقیق در حذف بوی کاستیک دور ریز،به نظر میرسد ساخت یک واحد کوچک جهت تصفیه کاستیک دور ریز شرکت پالایش نفت کرمانشاه با استفاده از نتایج این تحقیق کاملا امکان پذیر است و نیازمند سرمایه گذاری بالایی نمیباشد.استفاده از راکتور لوله ای  هزینه های بالای ناشی از فشار نسبتا بالا و زمان ماند طولانی این فرایند را تا حد زیادی مرتفع می سازد

مدیریت آب و پساب شرکت پالایش نفت کرمانشاه

این پروژه با موضوع فوق الذکر توسط دانشگاه رازی در سال 98 شروع و در  99 خاتمه یافت .که گزارش آن شامل 4 فصل و بررسی 9 سناریو جهت کاهش مصرف آب و بازچرخانی پساب میباشد

در این پروژه فاز اول آن بررسی میگردد که هدف آنبررسی و مطالعه ی سناریو های کاهش مصرف آب و بازچرخانی پساب و ارائه طرح بهینه به لحاظ فنی و اقتصادی می باشد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته بر نتایج حاصل از تمامی ارزیابی های فرایندی،فنی و اقتصادی و مقایسه آنها،در نهایت سناریوی تصفیه ی تکمیلی با اسمز معکوس UF+RO+(bypass) بر اساس پیکربندی دو مرحله ای همراه با جریان کنار گذر بعنوان سناریوی برگزیده انتخاب میگردد.

سناریوی منتخب در صورت انجام نتایج بسیار مهمی درکاهش مصرف اب ،کاهش مصرف مواد شیمیایی،ساماندهی پساب های با TDS بالا از واحد تصفیه تکمیلی  خواهد داشت.

ارزیابی و مقاوم سازی سازه های فلزی پالایشگاهی در برابر اتش سوزی

این پروژه در سال 98 توسط دانشگاه ازاد اسلامی کرمانشاه انجام گردید که در این پروژه به انواع حریق و رفتار سازه ها در مواجهه با حریق پرداخته می شود که به روشهای مقابله با حریق و معرفی پوشش های ضد حریق می پردازیم.

براساس ارزیابی نتایج تست  و بررسی عملکرد پوشش ها به معرفی یک نوع پوشش بعنوان جواب نهایی به منظور اجرای پروژه مقاوم سازی سازه های دستگاههای پالایش در مقابل حریق دو نوع پوشش را مقایسه می کنیم:

1- پوشش های بر پایه رزینهای آلی متورم شده

2- پوشش های بر پایه مواد نسوز معدنی

با توجه به عملکرد دو پوشش که تقریا در یک محدوده خاص می باشند و با عطف به مسایل اقتصادی و هزینه براورد شده استفاده از پوشش های ضد حریق هیدروکربنی از نوع معدنی توصیه می شود.

 ارزیابی اسکلتی عضلانی ناشی از کار و اعمال مداخلات ارگونومی و ورزش درمانی

این پروژه در سال 98 توسط دانشگاه رازی در پالایشگاه نفت کرمانشاه انجام شد که هدف  از این پروژه پیشگیری از بروز بسیاری از دردهای مزمن اسکلتی-عضلانی و پیامد های مضرانه آن می باشد.

جامعه آماری این پروژه شامل کلیه کارکنان رسمی پالایشگاه ( مردان و زنان) به تعداد 300 نفر بود .

که در نتیجه این پروژه سه روش مداخله ، تمرین در آب ، تمرین در خانه و اصلاح ارگونومی می تواند موجبات کاهش دردهای اسکلتی عضلانی و افزایش بهره وری و دلبستگی های شغلی را فراهم آورد و نهادینه کردن این رفتارها در کارکنان نیازمند استمرار در ارایه تمرین و حمایتهای تشویقی از سوی سازمان و مدیران است.

در پالایشگاه نفت کرمانشاه

کدخبر: 937973 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟