جنجال بزرگ تولد نوزاد ماهی نما

نوشیروان کیهانی‌زاده که از 60 سال پیش حرفه خبرنگاری را آغاز کرده است خاطره‌ای جالب از سال 1348 تعریف می‌کند:
صبح یک روز در هفته اول آذرماه 48 که در خبرگزاری پارس (ایرنا فعلی) سرگرم تنظیم خبرهای بخش بامدادی رادیو (خبرهای ساعت 7 صبح) از خبرگزاری‌های چهارگانه بودم، در اوج جنگ ویتنام خبری از سایگون فرستادند که در یکی از بیمارستان‌های این شهر از یک پدر امریکایی «گروهبان نیروی هوایی» و یک مادر ویتنامی نوزادی به دنیا آمده که سر آدم دارد ولی بدنش بدون دست و پا و به شکل یک مارماهی است با یک دم. در خبرآمده بود تمامی بدن این نوزاد عجیب پوشیده از فلس است با رنگ پوست سفید و بدنی تیره و سیاه.
من از خواندن خبر چیزی نفهمیدم و آن را به قسمت پخش نفرستادم و منتظر ماندم تا با رسیدن دنباله‌اش کامل شود.
ساعت 8 بامداد به روزنامه اطلاعات که محل دیگر کارم بود رفتم و در بخش اخبار بین‌الملل، خبر مربوط به تولد این نوزاد عجیب‌الخلقه را تنظیم کردم و سپس آن را به میز سردبیر اجرایی فرستادم تا تیترش در صفحه اول روزنامه گنجانده شود.

خبری که تنظیم کردم به نقل از روزنامه «سندی پست» چاپ سایگون بود. این روزنامه در توصیف نوزاد واژه «ماهی نما» به‌کار برده و نوشته بود طول بدن نوزاد بدون محاسبه سر حدود 30 سانتیمتر است و صدای جیغش هم شبیه آدمیزاد نیست و...

روزنامه نوشته بود مردم با شنیدن خبر تولد نوزاد ماهی‌نمای بدون دست‌و پا به بیمارستان هجوم آورده‌اند تا این کودک را ببینند و پزشکان امریکایی خواسته‌اند که نوزاد به آن کشور منتقل شود تا درباره علت تولد چنین نوزادی تحقیق کنند. خبر به همین صورت با تیتری در صفحه اول در روزنامه اطلاعات چاپ شد که به علت پیگیری‌اش از طرف خوانندگان تا چند روز ادامه پیدا کرد تا اینکه خبر آمد این نوزاد فوت شده است.

کدخبر: 75648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟