حدیث خانم هیجانی و باهوش

نقاشی ابزار بیان بسیاری از حالات و ویژگی‌های درونی آدمی بر صفحه کاغذ سفید است.

به گزارش رکنا ، نقاشی کودکان حاوی اطلاعات روان‌شناختی زیادی است که البته مطلق هم نیست و نباید تصور کرد گویای تمام زوایای شخصیت یک کودک است. در این بین و حتما در زمان ارسال نقاشی به شماره تلگرامی 09354394576 این عبارت را هم بنویسید: «مربوط به قسمت تحلیل روان‌شناسانه نقاشی» و علاوه بر نام، سن فرزندتان را هم حتما ذکر کنید. امیدوارم هفته بعد، تحلیل نقاشی فرزند شما چاپ شود.

آنالیز روان‌شناسانه نقاشی حدیث خانم

1- این دختر خانم از رنگ‌زرد در نقاشی‌اش استفاده نکرده است. بهره بردن از رنگ زرد، نماد دوست‌داشتن پدر است و چگونگی کیفیت رابطه با پدر و پذیرش او را نشان می‌دهد. البته این مورد را باید با احتیاط تفسیر ‌کنیم چون شاید کودک، مداد رنگ زرد نداشته است.

2- در این‌ نقاشی غروب خورشید نمایان است. نور قرمز آن مبین پرخاشگری است. غروب آفتاب به معنای تعارض با پدر یا تعارض با منبع قدرت رفتاری اوست. همچنین لب‌های ترسیم شده برای خورشید پهن و کلفت است که علامت پرخاشگری است.

3- ترسیم کوه‌های خشک و نوک تیز در نقاشی معرف مشکلات کودک و موانعی است که در سر راه او وجود دارد که حدیث جان با سازوکار دفاعی پرخاشگری یا لجبازی ، آن را ابراز می‌کند.

4- پروانه، نماد آرزوست. حدیث عزیز آرزوهای زیادی دارد و دوست دارد عزیزانش هم در رسیدن به آرزوهایش در کنارش باشند.

5- استفاده زیاد از رنگ قرمز در نقاشی، نشان از انرژی زیاد حدیث جان است. او دوست دارد ترجیحاً دختر خاله یا خاله‌اش همراه او باشند. استفاده زیاد از رنگ سبز هم یعنی در حین رسیدن به آرزوهایش به حمایت و تایید و مورد توجه بودن نیاز دارد و میل به محبوبیت را نشان می‌دهد.

6- کشیدن لباس برای آدم‌ها در نقاشی مبین خود دوستداری است. حدیث‌جان در ترسیم لباس‌ها توجه زیادی کرده است، این شیوه در افراد برون گرا که قبل از هر چیز تایید اجتماعی را جست وجو می‌کنند، مشاهده می‌شود. کشیدن دو دکمه نشان‌دهنده آن است که خودش را مهم‌تر جلوه‌گر سازد.

7- مژه‌های بلند مبین دل مشغولی‌های زیبایی شناختی بوده و به منزله این است که به خودش خیلی اهمیت می‌دهد و خودش را قبول دارد. او از یکنواختی خوشش نمی‌آید و تنوع را دوست دارد.

8- ترسیم ابروها به صورت منظم نشان‌دهنده توجه به زیبایی‌های خود است. همچنین کشیدن گل‌سر نشان از منظم‌بودن کودک و تبعیت از محیط برای به دست آوردن و خواسته‌های محیطی دارد.

9- پاها به منزله نقطه تماس با محیط محسوب می‌شود و ترسیم با فاصله آن‌ها در نقاشی، حاکی از اعتماد به نفس بالای حدیث خانم است.

10- بازوها به منزله اعضای تماس با دیگری است. همان‌طور که می‌بینید حدیث‌جان دستان عزیزانش را گرفته که میل به ایجاد تماس و داشتن مشارکت، با هم بودن، سه نفره بیرون رفتن و گذراندن زمان بیشتری با عزیزانش را نشان می‌دهد.

11- رنگ قرمز، سبز و پرتقالی که در برگ‌ها و گل‌ها نمایان است، مبین نیاز به تایید اجتماعی و مورد توجه قرار گرفتن حدیث‌جان است. در ضمن او، دختری برون‌گرا و کنجکاو، باهوش محیطی و هوش هیجانی بسیار بالاست و روحیه‌ای سرشار از نشاط و درک بالایی از محیط دارد.

12- ابر نماد مادر است، یعنی حدیث‌جان مادرش را دوست دارد. ابرهایی که در یک ردیف با فاصله معین کشیده شده یعنی با کودکی فعل‌پذیر سروکار داریم که عوامل پیرامونی را با هیجان‌پذیری مفرط و دریافت‌پذیری گسترده احساس می‌کند.

توصیه به والدین حدیث خانم

همان طور که در نقاشی حدیث‌جان دیده می‌شود، ارتباطات با دیگران برایش بسیار مهم است. او دوست دارد همیشه همه عزیزانش به خصوص پدر و مادر در کنار هم حضور داشته باشند، وقت بیشتری برای هم بگذارند، بیشتر مورد تایید و توجه آنان قرار گیرد و دوست دارد بیشتر مورد تایید و توجه پدرش قرار گیرد. از شما والدین گرامی، درخواست دارم زیر نظر یک روان شناس کودک استعداد و علایق فرزندتان را کشف و با توجه به نتایج آن، حمایتش کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

نویسنده : دکتر فریده ناصری | روان‌شناس بالینی

کدخبر: 687478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟