آداب و رسوم عجیب بین دانشمندان  + عکس

دانشمندان و محققان هم به اندازه آدم های عادی خرافاتی هستند و رسم های عجیبی دارند که در این جا با تعدادی از آن ها آشنا می شوید.

به گزارش رکنا ، از سال ۱۹۵۵ هر سال سایت NORAD مسیر و موقعیت بابانوئل را برای کودکان نشان می دهد. این رسم از دهه ۵۰ شروع شد. زمانی که یکی از روزنامه ها اشتباها شماره ای را برای این سایت لیست کرد تا کودکان بتوانند از طریق آن با بابانوئل تماس برقرار کنند. بعدها این سایت به کودکان این امکان را داد تا بتوانند از طریق جستجوی اینترنت محل بابانوئل را برای برقراری ارتباط با او پیدا کنند.

۳ رسم عجیب و جالب دانشمندان و محققان که نمی‌دانستید

تکنسین های ناسا زمانی که فضاپیما به زمین می نشیند یک مشت بادام زمینی می خورند

۳ رسم عجیب و جالب دانشمندان و محققان که نمی‌دانستید

ناسا در طول سال فضاپیماهایی را به فضا می فرستد تا اسرار سیارات را کشف کند. این سازمان هر بار فرود فضاپیما را با خوردن یک مشت بادام زمینی جشن می گیرد. این رسم به سال ۱۹۶۴ باز می گردد زمانی که کاوشگر فضایی در ماموریت رنجر ۷ نخستین ماموریت موفق به ماه یک بطری بادام زمینی را باز کرد. به همین دلیل تکنسین های ناسا هنوز هم نسبت دادن بادام زمینی به موفقیت هنگام فرود فضاپیماها با خوردن بادام زمینی موفقیت شان را جشن می گیرند.

تکنسین های ناسا زمانی که فضاپیما پرتاب می شود باز هم یک مشت بادام زمینی می خورند

۳ رسم عجیب و جالب دانشمندان و محققان که نمی‌دانستید

درست است تکنسین های ناسا علاوه بر هنگام فرود هنگام پرتاب فضاپیماها نیز با بادم زمینی جشن می گیرند. این رسم هم به دهه ۶۰ باز می گردد و تکنسین ها اعتراف کرده اند که این کار را برای خالی کردن احساسشان انجام می دهند.

دانشمندان ایستگاه تحقیقاتی قطب جنوب (آموندسن اسکات) فیلم The Thing تماشا می کنند

۳ رسم عجیب و جالب دانشمندان و محققان که نمی‌دانستید

ایستگاه آموندسن اسکات دورافتاده ترین و سخت ترین محل کار برای یک مرد می تواند باشد و محققان قبل از کار کردن در این مکان تست های روانشناسی زیادی روی آن ها انجام می شود تا مطمئن شوند که توانایی کار کردن در این مکان را دارند. آن ها تغییر چند ماه زمستان را با تماشا کردن فیلم The Thing (داستان گروه محققانی که در قطب جنوب با موجود ناشناخته ای برخورد می کنند که با کشتن قربانیان خود را به شکل آن ها در می آورد.) جشن می گیرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟