ارواح شب ها در آشپزخانه چه می کنند؟

در خواب شیرینی فرو رفته اید که ناگهان صدای عجیبی از داخل خانه می‌آید و از خواب می‌پرید.

به گزارش رکنا ، ذهن تان فوراً به سمت بدترین سناریوی ممکن می‌رود و فکر می‌کنید کسی وارد خانه شده یا سعی دارد وارد شود. قبل از آنکه وحشت زده شوید باید سعی کنید توضیح منطقی برای این سر و صدا‌ها پیدا کنید. پس به ما اعتماد کنید، چون برای این سر و صدا‌ها چند توضیح منطقی هست.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم چرا گاهی شب‌ها وسایل خانه صدا می‌دهند.

۱- چوب، فلز و بتون با تغییر دما منبسط می‌شوند

دمای درون خانه شب‌ها با بقیه‌ی روز بسیار متفاوت است. سطح رطوبت کاهش پیدا می‌کند و چوب، فلز و بتون با منبسط شدن به این تغییر واکنش نشان می‌دهند. مثلاً اگر وسیله‌ی چوبی داشته باشید که در طول روز گرم مانده باشد، اما شب خنک شود، کاملاً طبیعی است که تحت تأثیر قرار گیرد. به همین دلیل است که می‌تواند از خود صدا‌های عجیبی تولید کند که برای ترساندن شما در نیمه‌های شب کافی هستند.

۲- شاید لازم است لوله‌های آب تان را سفت کنید

لوله‌های آب هم می‌توانند در طول روز به ویژه شب‌ها صدا‌های مختلفی از خود تولید کنند. این صدا‌ها ممکن است شبیه به ضربه یا سوت زدن یا حتی زمزمه کردن باشد، اما پای هیچ شبحی در میان نیست. ممکن است مشکلی در جریان آب یا فاضلاب تان وجود داشته باشد. علاوه بر این، خیلی از خانه‌ها مشکل شل شدن لوله‌ها را دارند که باعث نشت آب می‌شود و برای رفع آن باید لوله‌ها را سفت کرد.

۳- خانه تان نوساز است و دارد نشست می‌کند

اگر به تازگی به خانه‌ی نوسازی اسباب کشی کرده اید و هر شب از هر گوشه‌ی خانه صدایی می‌شنوید، نگران نشوید. همه‌ی این صدا‌ها چیزی جز واکنش ساختمان به تغییرات دمایی نیستند. علت این مسأله آن است که مدتی زمان می‌برد تا یک خانه‌ی نوساز به طور کامل خشک شود و هنوز رطوبت زیادی در مصالح به کار رفته در ساخت آن وجود دارد. این مصالح وقتی شروع به خشک شدن می‌کنند منبسط می‌شوند و بنابراین سر و صدای زیادی از خود تولید می‌کنند.

۴- شاید ساختمان تان موش دارد

موش‌ها می‌توانند به میزان بسیار زیادی زاد و ولد کنند و فضا‌های خالی ساختمان‌ها مکان ایده آلی برای این کار هستند. برای حل این مشکل از شرکت‌های تخصصی مبارزه با موش کمک بگیرید.

۵- اخیراً فیلم ترسناک دیده اید

به گفته‌ی روانشناسان، بعد از تماشای فیلم‌های ترسناک مغز ما مملوء از ترس و پریشانی می‌شود. تمام بدن برانگیخته می‌شود و منتظر است تا به یک تهدید ناپیدا حمله برد. تمرکز ذهنی مان بیشتر می‌شود، آدرنالین مان بالا می‌رود و قلب مان شروع می‌کند به تند زدن.

برخی روانشناسان توصیه می‌کنند هر زمان که بعد از تماشای فیلم ترسناکی دچار اضطراب شدید، به این ترتیب عمل کنید: به ترس خود نزدیک‌تر شوید و از خودتان بپرسید که این سناریوی فرضی تا چه حد محتمل است. مثلاً اگر می‌ترسید یک قاتل وارد خانه تان شود، از خودتان بپرسید که آیا واقعاً چنین چیزی ممکن است یا خیر.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 673312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟