جریمه سنگین در انتظار فیسبوک / دلیل آن چیست؟

به گزارش رکنا ، حدودا دو سال از زمان رسوایی فیسبوک بخاطر فاش کردن و سوءاستفاده از اطلاعات کاربران می‌گذرد اما این کمپانی هنوز تحت فشار شکایات و اتهامات از سوی سراسر دنیا قرار می‌گیرد. این بار دولت برزیل این شرکت را یک میلیون و ششصد هزار دلار جریمه کرده است که این مبلغ بیش از دو برابر جریمه‌ای است که کشور انگلستان دریافت کرد، مبلغ دریافتی این کشور ششصد و چهل و چهار هزار دلار بود. دلیل جریمه نقدی از سوی برزیل، نقش فیسبوک در فاش شدن اطلاعات شخصی شهروندان این کشور است.

آمریکا، انگلیس و حالا برزیل

بر طبق گفته مقامات امنیت و عدالت برزیل اطلاعات محرمانه چهارصد و چهل و سه هزار کاربر به دلیل کاملا نامشخصی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. بر اساس گفته‌های برخی منابع شرکت فیسبوک اطلاعات هشتاد و هفت میلیون کاربر خود را مورد سوءاستفاده قرار داده است که اکثر این افراد از شهروندان آمریکا بوده‌اند. حالا با این اتفاقات پیش آمده بار دیگر فیسبوک مورد استیضاح قرار خواهد گرفت، این اولین بار نیست که این شرکت از سوی کشوری جریمه نقدی می‌شود. فیسبوک تاکنون مبلغی بالغ بر پنج میلیون دلار به عنوان جریمه نقدی پرداخت کرده است. این کمپانی که هنوز جلسات دادگاهی اتهامات پیشین خود را تکمیل نکرده بود حالا باید در دادگاه دیگری حاضر شود.

فیسبوک به سقوط ادامه می‌دهد

گفتنی است که جریمه نقدی سریع‌ترین و بهترین راه برای کمپانی فیسبوک است چرا که این شرکت هیچ گونه مشکلی برای پرداخت مبالغ سنگین این چنینی ندارد. چیزی که این شرکت را نگران می‌کند تاثیر منفی اخبار است که بر روی کاربران باقی خواهد ماند. همانطور که می‌دانیم میزان استفاده افراد در سراسر دنیا از این شبکه اجتماعی نسبت به سال‌های پیش بسیار کاهش پیدا کرده است و در این دو سال گذشته آبرو ریزی‌های پیاپی این کمپانی شرایط را برایش بدتر کرده است. فیسبوک نیاز دارد تا از این قبیل از اتفاقات دوری کند زیرا در غیر این صورت این مسیر رو به سقوط خود را ترک نخواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟