معمای کله پاچه؛ بخوریم یا نخوریم؟

به گزارش رکنا، روز گذشته دوباره بحث مصرف روزانه ۱۵ هزار دست کله پاچه در کشور بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. البته شاید این رقم نتواند میانگین روزانه باشد، اما به هر حال اگر همین رقم را ملاک قرار دهیم، یعنی در سال نزدیک به ۵.۵ میلیون دست کله پاچه مصرف می‌شود. در ادامه سعی کرده ایم در کنار بررسی قیمت این غذای لذیذ و شاید چندش آور، درباره مزایا و مضرات آن هم به نقل از چند پزشک مطالبی را بنویسیم.

هر دست کله پاچه چند؟

لازم نیست حتما برای به دست آوردن قیمت یک دست کله پاچه خودت اهل خوردن آن باشی یا سری به طباخی‌ها بزنی، فقط کافی است گشتی در اینترنت بزنی و قیمت‌های آنلاین را ببینی تا متوجه شوی خوردن یک دست کله پاچه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. حالا بیایید قیمت حداقلی آن را در نظر بگیریم، با توجه به آمار روزانه ۱۵ هزار تایی که در بالا به آن اشاره کردیم ایرانی‌ها سالی ۷۹۲ میلیارد تومان پول برای خوردن کله پاچه می‌دهند.

چشم نخوری ایشالا

خب مهم‌ترین بخش این مطلب مربوط می‌شود به این که حالا با این همه هجمه که به کله پاچه می‌شود، آیا می‌توانیم کله پاچه بخوریم یا خیر؟ همین چند وقت پیش یک متخصص طب سنتی صحبت‌هایی درباره کله پاچه کرده بود که واکنش‌ها را برانگیخت. او گفته بود آب کله پاچه ۵۰ کالری دارد و فقط چربی که رویش می‌ریزند مضر است. او حتی در بخش دیگری از صحبت هایش می‌گوید از گوشت کله پاچه هر چه می‌خواهید بخورید و اشکالی ندارد، اما بیشتر متخصصان طب سنتی بر این باورند اگر در ماه یک یا دوبار کله پاچه مصرف شود ایرادی ندارد و بیشتر از آن می‌تواند مضر باشد. آن‌ها معتقدند پاچه بهترین بخش کله پاچه است و بر عکس آن، چشم و مغز به دلیل چربی و کلسترول بالا توصیه نمی‌شود البته برخی پا را فراتر گذاشته و معتقدند مغز اصلا قابل خوردن نیست.

به جای چه وعده غذایی؟

سلیقه‌ها مختلف است و دیده شده در وعده‌های غذایی مختلف کله پاچه خورده شده، اما بیشتر از بقیه وعده‌ها مرسوم است که این غذای چرب و پر کالری را صبحانه می‌خورند. به هر حال مهم آن است که کله پاچه را به عنوان وعده اصلی غذایی بخوریم و دو وعده دیگر در روز سبک باشد. اگر کله پاچه در وعده شام خورده می‌شود باید حتما فاصله زمانی ۲ ساعته تا خواب رعایت شود. در غیر این صورت غذا به خوبی هضم نمی‌شود و خواب آشفته‌ای خواهید داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟