حجاب ضدعفونی‌شده یکبارمصرف برای اتاق عمل در بریتانیا

به گزارش رکنا؛ بیمارستان سلطنتی داربی در بریتانیا اعلام کرده که برای نخستین بار روسری‌های ضدعفونی‌شده یکبارمصرف را برای استفاده در اتاق عمل معرفی کرده است.

فرح روزلان، پزشک جوانی که مسلمان است و در شهر لینکلن‌شایر بریتانیا کار می‌کند، گفت این ایده زمانی که او مشغول آموزش در دانشگاه بیمارستان سلطنتی داربی بوده، به ذهنش خطور کرده است.

او گفت این ایده زمانی به ذهنش آمد که نگرانی‌هایی در مورد احتمال آلودگی حجابی که او همه روز بر سر داشت، به وجود آمد.

انتظار می‌رود این روسری در سراسر بریتانیا قابل دسترس باشد اما سازمان ملی تامین بهداشت و خدمات درمانی بریتانیا (ان اچ اس) گفته در این مورد هر بیمارستان می‌تواند مستقلانه تصمیم بگیرد.

خانم روزلان به بی‌بی‌سی گفت: "من تمام روز از روسری‌ام استفاده می‌کردم که بدیهی است تمیز و ایده‌آل نبود. احساس راحتی نمی‌کردم که آن را بردارم و مجبور بودم به دلیل کنترل عفونت اتاق جراحی را ترک کنم."

او گفت به این فکر بودم که باید بین "کد لباس به دلیل مذهب" و "اشتیاق" بودن در اتاق عمل راه میانه‌ای پیدا شود. خانم روزلان قبل از ایجاد طرح و آزمایش پارچه‌ها، به ایده‌هایی در مالزی، کشور محل تولد خود نگاه کرد.

او گفت: "واقعاً خوشحالم و مشتاقانه منتظر هستم ببینم که آیا می توانیم استفاده از آن را در بریتانیا سراسری بسازیم."

جیل تیرنی، جراح مشاور که استاد خانم روزلان هم بوده، گفت که بیمارستان سلطنتی داربی نخستین جایی است که این روسری‌ها را در بریتانیا معرفی کرد.

او گفت:"ما می‌دانیم که این یک مسئله در سراسر کشور آرام و ساکت در اتاق‌های جراحی مطرح بوده و فکر نمی‌کنم به طور رسمی تلاشی برای حل آن شده باشد. این کار هزینه زیادی نداشته و امیدوارم اثرات خوبی داشته باشد."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

دکتر ضدعفونی

کدخبر: 527033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟