حجم ویدیو: 15.23M | مدت زمان ویدیو: 00:02:20

دختران نوجوان افغان نینجا فاطمه سلطانی ۱۷ ساله و فرشته احمدی ۱۹ ساله از چند سال پیش تمرینات "jiu-jitsu " و "ninjutsu" را آغار کردند.

آنها هنرهای رزمی باستانی ژاپن و چین را در کابل تمرین می‌کنند و سعی در تثبیت این ورزش در کشورشان دارند. این دو نینجا، با وجود شرایط دشوار کشور و همچنین عدم وجود برنامه‌ریزی و امکانات ورزشی با تلاش فراوان کار خود را شروع کردند.

بنا بر اعلام اسپوتنیک که صحبت‌های دختران افغانستانی نینجا را منتشر کرده است، این واژه به معنای پنهان شدن بوده و به جاسوس‌های ژاپنی و چینی که در انواع ماموریت‌های سری مانند قتل‌های قراردادی، مبارزه‌های سامورایی ضمن تغییر چهره مشارکت داشتند، اطلاق می‌شد.

بد نیست بدانید علاوه بر تمرینات، این هنر رزمی شامل استفاده از انواع سلاح‌های مختلف مثل شمشیر، نیزه، تیر و کمان می‌شود که فاطمه و فرشته با لباس‌های مشکی مخصوص نینجایی، در انجام آنها مهارت دارند. اما ماجرای علاقه‌مند شدن فاطمه به این ورزش رزمی شنیدنی است. جریان به دوسال گذشته باز می‌گردد که او پس از دیدن چند فیلم نینجایی، شروع به تمرین "jiu-jitsu " و "ninjutsu" کرد.

فاطمه می‌گوید: به مدت دو سال است که ما مشغول تبلیغات این هنرهای رزمی در افغانستان هستیم. تفاوت آنها با هر ورزش دیگری در آزادی است و اینکه ما می‌توانیم هنرهای رزمی خود را همه جا به نمایش بگذاریم.

در پایان ناگفته نماند که فرشته و فاطمه مدعی هستند آنها تنها نینجوتسوکارهای کشورشان در سطح حرفه‌ای هستند و شرایط افغانستان برای ترویج این ورزش‌ها به خصوص توسط بانوان مهیا نیست. دختران نینجا همچنین می‌گویند: اگرچه ما در وطنمان نینجوتسو تمرین می‌کنیم اما مخالفت‌ها بسیار است. تقریباً شش روز در هفته داخل مجتمع فجر به تمرین می‌پردازیم و امیدواریم در رقابت‌های خارج از کشور هم بدرخشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 474515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟