زن ۱۱۶ ساله ژاپنی عنوان سالخورده‌ترین فرد جهان را از آن خود کرد + تصاویر

به گزارش رکنا به نقل از آسوشیتدپرس، یک زن ۱۱۶ ساله ژاپنی روز شنبه نامش به عنوان پیرترین فرد جهان در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد.

نمایندگان گینس روز شنبه در مراسمی در یکی از آسایشگاه‌های سالمندان در فوکوئوکا در جنوب غربی ژاپن نام «کانه تاناکا» را به عنوان سالخورده‌ترین فرد در جهان ثبت کردند.

این مراسم با حضور خانواده وی و شهردار فوکوئوکا برگزار شد. تاناکا متولد دوم ژانویه ۱۹۰۳ میلادی و هفتمین فرزند یک خانواده ده نفری است. وی در سال ۱۹۲۲ ازدواج کرده و دارای چهار فرزند است.

116 ساله +1

تاناکا عادت دارد هر روز ساعت شش صبح از خواب بیدار شود و از مطالعه ریاضی لذت می‌برد.

پیرترین فرد قبلی در جهان نیز یک زن ژاپنی به نام «چی یو میاکو» بود که ژوئیه گذشته در ۱۱۷ سالگی درگذشت. سالخورده‌ترین فرد قبل از میاگو نیز ژاپنی بوده است.

ژاپنی‌ها طول عمر زیادی دارند و اگر چه چاقی در بین آن‌ها افزایش یافته است، اما هنوز هم بخش عمده برنامه غذایی آن‌ها را ماهی، برنج، سبزیجات و دیگر مواد غذایی کم‌چرب تشکیل می‌دهد.

سالمندی در ژاپن به شدت مورد احترام است و این بدان معنا است که افراد در هشتاد سالگی و بیشتر از آن نیز هنوز فعال هستند و احساس می‌کنند اشخاص مفیدی هستند.

بر اساس کتاب رکورد‌های گینس، پس از ماسازو نوناکا که ژانویه گذشته در ۱۱۳ سالگی در جزیره هوکایدو در شمالی‌ترین نقطه ژاپن درگذشت، تحقیقات برای یافتن مسن‌ترین مرد جهان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟