گزارشگر افغانستانی: قصدم توهین به مردم ایران نبود!
حجم ویدیو: 3.24M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32

به گزارش رکنا، «امان الله قیصاری» گزارشگر افغانستانی بازی ایران- یمن در خصوص حواشی پیش آمده در گزارش این بازی، گفت: من به عنوان یک گزارشگر فوتبال هیچ قصدی از حرفی که در خصوص سانسور زدم نداشتم و این جمله همان موقع به ذهنم رسید که به تماشاگرانی که از این موضوع بی‌اطلاع هستند، بگویم.

وی افزود: فکر می‌کنم گفتن نکات جذاب و جالب توجه کاری است که همه گزارشگران برجسته دنیا از جمله آقای عادل فردوسی و آقای خیابانی نیز آن را در هنگام گزارشگری انجام می‌دهند.

قیصاری تاکید کرد: اگر کسی با فوتبال و پخش زنده آن آشنا باشد می‌داند که بیشتر حرف‌هایی که زده می‌شود، فی‌البداهه است و این هنر گزارشگر است که بیننده را با خود همراه کند.

این گزارشگر افغانستانی در ادامه یادآور شد: ایران همسایه و دوست افغانستان است و من رابطه بسیار خوبی با ایرانیان دارم. فرهنگ و زبان ما مشترک است و بسیاری از افغانستانی ها مهمان ایران هستند و رابطه 2 کشور بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: این موارد نباید خدشه‌ای به روابط 2 کشور وارد کند و باید از کنار این مسائل به‌راحتی رد شد. چراکه من به عنوان یک گزارشگر که آن حواشی پس از گزارش ایران- یمن پیش آمد باید به صراحت بگویم، هیچگونه قصد توهین یا تمسخر نسبت به مردم بزرگوار ایران نداشتم.

قیصاری در ادامه افزود: تیم ملی فوتبال ایران یکی از بهترین‌های دنیا و آسیاست و در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نیز به جرات می توان گفت مدعی جدی قهرمانی است.

وی در خصوص ویدئوی منتشر شده از علی انصاریان بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: به‌نظرم این کار در شان بازیکن بزرگی چون آقای انصاریان نبود و این سبب شد تا بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به وی نیز واکنش‌هایی نشان دهند. اما باید بگویم این مسائل به‌هیچ وجه نمی‌تواند در روابط دوکشور خللی وارد کنند.

این گزارشگر افغانستانی خاطرنشان کرد: من در ابتدای گزارش خود به این نکته که ایران تیم اول فوتبال آسیاست اشاره کردم و قهرمانی این تیم را در 3 دوره از جام ملت‌های آسیا ( 1968، 1972 و 1976) ستودم. چراکه ایران واقعا تیمی قدرتمند است و عملکرد درخشانی در جام‌جهانی 2018 نیز داشته است. کارلوس کی‌روش مربی بسیار توانمدی است و توانسته با تیم ایران بازی‌های درخشانی از خود برجای گذارد.

وی اضافه کرد: در طول گزارشم نیز از موفقیت‌های تیم ملی فوتبال ایران بسیار سخن گفتم و از بازیکنانی که این تیم در اختیار دارد و توانایی‌های آنها تعریف کردم. حتی به حضور پرسپولیس در بازی پایانی لیگ قهرمانان آسیا نیز اشاره کردم و آن را ارزشمند خواندم چراکه نمی توان قدرت فوتبال ایران را انکار کرد.

قیصاری در پایان گفت: من از همینجا سلام و دورود خود و همکارانم را در شبکه لمر و دیگر همکارانم در شبکه‌های افغانستان به مردم نجیب و خوب ایران می‌رسانم و می‌گویم هیچ موضوعی نمی‌تواند میان روابط ایران و افغانستان اختلافی بیندازد.

شب گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که گزارشگر شبکه لمر افغانستان در خلال گزارش بازی به وجود تاخیر در پخش بازی از شبکه‌های تلویزیون ایران اشاره کرد.

به‌دنبال این ویدئو، علی انصاریان مجری تلویزیون، نسبت به این گفته گزارشگر افغانستانی واکنش نشان داد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 450909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟