شوک آور / این شلوار لی یک و نیم میلیون تومان در بازار قیمت داد! + عکس

به گزارش رکنا، امروزه در دنیای مد و طراحی ،آنقدر دست طراحان باز است که هر چیزی را روانه بازار Store می کنند!

اگرچه ممکن است یک مد جدید خیلی مورد استقبال قرار نگیرد اما با گذشت زمان کم کم مورد توجه قرار می گیرد و حتی کسانی که در ابتدا آن را دوست نداشتند برای خریدنش دست به جیب هم می شوند.

از شلوار های جین پاره و به اصطلاح زخمی حال یک برند معروف شلوار گِلی را روانه بازار کرده است.

این شلوارهای گِلی البته به نقل از "واشنگتن پُست” بیش از ۴۰۰ دلار قیمت دارند.

شلوار جین پاره چطوری مد شد؟

اهل مد، جین هایی می پوشند که سیستم تهویه دارد. شلوار هایی با زانوهای تکه پاره و پارچه های رنگ و رو رفته که به جای آبی به سفید می زند. حالا دیگر شلوار پاره مد شده و جای شلوارهای قبلی را گرفته است. همراه باشید.

دلیل مد شدن شلوار جین پاره در جهان

جوانانی که شلوار جین پاره به تن دارند اکنون بسیار هستند و بیشتر لباس های جین کنونی را به شکل پاره می بینیم که قسمت های ساییده شده روی آن به چشم می خورد. اگر خواننده این مطلب کوتاه هستید احتمالا به مد و زیبایی علاقه مندید. احتمالا از خرید کردن و گشتن در مغازه های لباس فروشی لذت می برید و ست کردن شلوار ، بلوز ، کفش و ترکیب رنگ ها و نقش ها ی مختلف با هم یکی از دغدغه های روزانه شماست. احتمال دیگر آن است که اگر کمد لباس Closet های شما رو بگردیم حتما چند دست شلوار جین پیدا می کنیم .

جالب اینجاست که فقط من و شما نیستیم که به شلوار جین علاقه داریم. مردم دنیا از هر رنگ و ملیت و زبانی به شلوارهای جینشان علاقه دارند. و در مناسبت های مختلف رسمی و غیر رسمی شلوار جین بر تن می کنند.در طی سالیان با عوض شد مد ،استایل های شلوار جین هم عوض شده است زمانی جین های تنگ و چسبان مد است و زمانی دیگر جین های از بالا گشاد و یا پاچه گشاد.

زمانی رنگ آبی کم رنگ مد است زمانی دیگر زغالی. اگر شلوار جین مورد علاقه تان پارگی هایی بر روی زانو و ران دارد و این پارگی ها در اثر پوشیدن زیاد و کهنگی شلوارتان ایجاد نشده است حتما می دانید که شلوار جین های پاره مد است .همانطور که می دانید دنیای مد نیز همانند دنیای موسیقی ، نقاشی ، شعر و دیگر هنرها متاثر از اتفاقات و گرایشات سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی زمان خود است. در واقع سبک های مختلف لباس پوشیدن الهام گرفته شده از شرایط اجتماعی ،فرهنگی و سیاسی است و تاریخچه و معنایی را با خود به یدک می کشد.

اما تاریخچه و معنای پنهان در پس شلوار جین های پاره چیست؟

تولید شلوارهای جین به سال ۱۸۹۰۰ بر می گردد. در آن زمان شلوار جین به علت مقاوم بودنش در برابر پارگی، راحتی و قیمت مناسب لباس کار مورد علاقه کارگران کارخانه ، معدن وگله داران و دامداران بوده است. بعد از مدتی زنان نیز جین را به عنوان لباس کار خود برگزیدند. در اواخر دهه۵۰ میلادی وقتی مارلون براندو و جیمز دین در فیلم های پرفروش وسترن جین به تن کردند ، پوشیدن شلوار جین به نماد جوانی و سرکشی و یاغی گری برای نسل جوان تبدیل شد.

پوشیدن جین در واقع نشان از اعتراض اجتماعی به نظام سرمایه داری و اعلام همبستگی با طبقه کارگر اجتماع بود.جوانان جین هایشان رو دوست داشتند و برای مدت طولانی آنها را بر تن می کردند . جین انتخاب اول انها برای ماجراجوی و تفریح بود . برای جوانان آن دوره ساییدگی رنگ و پارگی های روی زانو که نشان از ماجراجویی داشت دلیل کافی برای دور انداختن و خرید شلوارهای نو نبود .و پوشیدن شلوارهای جینی که بر اثر استفاده زیاد و کهنگی پاره بودند تبدیل به انتخاب اگاهانه وسبک لباس پوشیدن جوانان شد.

وقتی گروه موسیقی "Ramones "با شلوارهای جین پاره پاره بر روی سن رفتند محبوبیت این سبک افزایش یافت و جوانان بیشتری برای تقلید از موزیسین های مورد علاقه خود به پوشیدن شلوارهای پاره ادامه دادند . در دهه ۸۰ و ۹۰ اعضای بندهای محبوب راک ، پانک و متال که درونمایه اصلی شعرهایشان ضدیت با نظام سرمایه داری و همبستگی با طبقه متوسط و کارگر بود به پوشیدن جین های پاره ادامه دادند و مد شلوارهای جین پاره با قدرت بیشتری به حیات خود ادامه داد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟