غول پیکرترین مجسمه تاریخ در این کشور

مجسمه‌ای در شهر کویمباتور در ایالت تامیل نادوی هند ساخته شد که نگاه جهانیان را به خود دوخت. این مجسمه که به صورت نیم‌تنه ساخته شده، لقب بزرگترین مجسمه‌ی نیم‌تنه‌ی دنیا را از آن خود کرد و اسمش نیز برای همیشه در فهرست رکورهای گینس به ثبت رسید. این مجسمه، شیوا را نشان می‌دهد. شیوا به اعتقاد هندوها اولین کسی بود که یوگا را به وجود آورد و به اصطلاح نخستین یوگی جهان بود.

این مجسمه‌ی غول پیکر توسط بنیاد ایشا ساخته شد، این بنیاد از سال 2012 میلادی تاکنون درگیر ساخت این مجسمه بود و هنوز هم برخی معتقدند که مجسمه فاقد اعتبار است. با این حال صاحبان مجسمه مدعی هستند که مجوزهای لازم را تهیه کرده‌اند و این اثر کاملا مطابق با سنن هندوها ساخته شده است.

مجسمه شیوا هند

نارندرا مودی نخست وزیر فعلی هند پس از پایان این مجسمه، درباره‌ی آن چنین گفت: "این اثر سمبل وحدت و نماد غلبه‌ی روشنایی بر تاریکی است". او در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت: "هند، یوگا را به عنوان یک هدیه به جهانیان داد؛ با تمرین یوگا روح انسان پاکیزه می‌شود. هنوز ماهیت یوگا تغییر نکرده و اصالتش ایجاد تغییر و تحول است".

نخست وزیر همچنین افزود: "جایی که امروز ایستاده‌اید منبع الهام برای همه است. عبور از یک ایده‌ی کهن باستانی می‌تواند مضر باشد و شما باید حرف‌ها را تحلیل و بررسی کنید و سعی داشته باشید عقاید را به بهترین شکل به نسل‌های آینده‌ی خود انتقال بدهید. امروز تمام مردم دنیا نیازمند صلح هستند، نه جنگ و خون‌ریزی. ما برای جلوگیری از استرس یوگا را داریم. بدن یک معبد برای ذهن است، به همین خاطر من به یوگا لقب گذرنامه‌‌ای برای رسیدن به سلامتی Health را می‌دهم".خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟