جشنواره دیوانه ها برگزار شد+16+تصاویر هولناک

مردم بومی هر کشوری آداب‌ و رسوم خاص خودشان را دارند و حتی ممکن است ساکنان شهرهای گوناگون یک کشور نیز سنن ویژه‌ای داشته باشند. همه می‌دانیم که در آفریقا یا برخی کشورهای آسیای جنوبی مانند تایلند، اندونزی و... فرهنگ‌ها و آدابی وجود دارد که به‌راستی در دنیا بی‌نظیر هستند. هنوز در این سرزمین‌ها مردمی هستند که به سبک و سیاق کهن زندگی می‌کنند و کارهایی انجام می‌دهند که شاید از نظر ما عاقلانه به نظر نرسد و دور از تصور باشد.

برخی معتقدند روستائیانی که در مناطق دوردست کشورهای آسیای جنوبی یا آفریقا زندگی می‌کنند در شرایط سختی به سر می‌برند و همین شرایط دشوار سبب می‌شود تا آنها دست به انجام کارهای عجیب و غریب بزنند. با این حال حتما در ورای هر رسوم کهنی، دلایل مهمی وجود دارد که اگر از آنها باخبر باشیم، بهتر مردم سرزمین‌های دیگر را خواهیم شناخت.

جالب است بدانید که در چند سال اخیر تماشای فستیوال‌هایی که رنگ و بویی کهن دارند و در آنها کارهای عجیب و خاصی انجام می‌شود، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، به اندازه‌ای که گردشگران برای شرکت در این جشنواره‌ها حاضر به سفر و طی مسافت‌های طولانی می‌شوند.

یکی از جشنواره‌های خطرناک و عجیبی که در کشورهای آسیای جنوبی برگزار می‌شود، فستیوال وجترین یا همان گیاهخواران است که توریست‌ها برای شرکت در آن صف می‌کشند و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند. در این مطلب به معرفی جشنواره‌ی وجترین می‌پردازیم.

جشنواره‌ی وجترین را با نام (Nine Emperor Gods) نیز می‌شناسند که به معنای نُه خدای امپراتور است. این فستیوال حدود 150 سال قدمت دارد و هرسال از 8 تا 17 ماه اکتبر (16 تا 25 مهر) برگزار می‌شود. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به تایلند، مالزی، اندونزی، چین یا میانمار هستید باید بدانید که شما هم می‌توانید در مهر ماه در جشنواره‌ی هولناک وجترین شرکت کنید.

ماجرای فستیوال وجترین از این قرار است که علاقه‌مندان برای نشان دادن خلوص نیت، پاکی وجود و نزدیکتر شدن به خدایان اعمال خاص و ترسناکی را انجام می‌دهند که در واقع نوعی شکنجه‌ است که هر فرد روی خودش انجام می‌دهد. برای مثال شرکت‌کننده‌ها اعضای بدنشان را با سیخ یا چاقو سوراخ کرده و یا اعضای بدنشان را می‌برند. همچنین دیده شده که با چاقو به سر خود آسیب برسانند. با تماشای تصاویری که هر سال از این جشنواره منتشر می‌شود، اغلب تصور می‌کنند که این فستیوال تنها سوراخ کردن اعضای بدن است؛ اما حقیقت چیز دیگری‌ست.

افرادی که به این جشن معتقد هستند اعمال دیگری چون قرار گرفتن در روغن داغ، راه رفتن از روی پلکانی پر از تیغ، راه رفتن از روی آتش و اعمالی از این دست را هم انجام می‌دهند که حتی تماشایشان برای بسیاری از ناظران غیرقابل باور است.

وجترین به افرادی گفته می‌شود که ترجیح می‌دهند به جای مصرف گوشت از گیاهان تغذیه کنند. پژوهشگران زیادی بر این عقیده هستند که جایگزین کردن گیاهان به جای گوشت و یا کمتر مصرف کردنش، می‌تواند تاثیرات خوبی بر سلامت بدن انسان داشته باشد. از سوی دیگر برخی از مرتازان معتقد هستند که مصرف گوشت زیان‌بار است و کمتر خوردن و آشامیدن، آنها را به خدا نزدیکتر می‌کند.

بر همین اساس افرادی که قصد شرکت در این جشنواره را دارند باید از حداقل 10 روز قبل هیچ گوشتی نخورند، نوشیدنی‌های الکل‌دار ننوشند، دروغ نگویند و کسی را نکشته باشند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟