عکس دردناک از لاشه توله پلنگ  در بین ضایعات سد آبی

به گزارش رکنا، محسن جعفری نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد صبح بیست و پنجمین روز از مهرماه ۹۷ از کشف لاشه یک توله پلنگ در دهانه تونل سد تنظیمی مارون خبر داد و اظهار کرد: درپی تماس تلفنی ساعت ۱۷ دیروز مورخ بیست و چهارمین روز از مهرماه ۹۷ مسئول سد تنظیمی مارون بهبهان، مبنی بر کشف لاشه یک توله پلنگ در دهانه یکی از تونل‌های انحرافی سد مارون بهبهان، فورا یگان حفاظت محیط زیست خائیز به محل اعزام می‌شوند.

وی گفت: ماموران لاشه یک عدد توله پلنگ را در دهانه تونل کشف و ضبط می‌کنند.

جعفری نژاد علت احتمالی مرگ را گیر افتادن توله پلنگ در بین ضایعات آهن دانست و گفت: به منظور مشخص شدن علت دقیق مرگ لاشه تحویل دامپزشکی بهبهان داده شده است، اما به احتمال زیاد علت مرگ، گیر افتادن بین ضایعات و تکه‌های آهن که در تونل انحرافی کوچکی که مقداری آهن الات در آن انبار شده بود، است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان عمر توله پلنگ تلف شده را ۴ تا ۵ ماه عنوان کرد و افزود: عملیات تونل سازی به صورت ۲۴ ساعته در منطقه در حال انجام است، به احتمال زیاد این توله پلنگ برای خوردن آب کنار رودخانه آمده و براثر ترس از تردد ماشین آلات به تونل پناه برده و درآنجا گیر افتاده و تلف شده است.

این مقام مسئول گفت: لاشه تحویل دامپزشکی داده شده و شواهد نشان می‌دهد نزدیک به یک هفته از زمان تلف شدن آن می‌گذرد.

گفتنی است؛ عملیات ساخت و ساز سد آریو برزن بهبهان زیر مجموعه سد مارون است که نزدیک به ۱۰ سال از فعالیت ساخت و ساز آن می‌گذرد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟