بوی بد دهان یا نفس می‌تواند برای افرادی که از آن رنج می‌برند، خجالت آور باشد. علی رغم وجود محصولات مختلفی همچون خمیر دندان ها، دهانشویه‌ها و پودر‌های مختلف، درمان این شرایط ممکن است کمی دشوار باشد. خوشبختانه، سرکه سیب یک روش طبیعی و ارزان قیمت برای خلاصی از این مشکل است. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه استفاده از سرکه سیب را برای درمان بوی بد دهان با هم مرور کنیم.

اگرچه بیشتر افراد به خوبی می‌دانند که بوی بد دهان و نفس چیست، اما دلیل بروز آن برای بیشتر افراد مشخص نیست. حقیقت این است که مسائل بسیار مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شود. بیشتر موارد مشکوک عبارت است از:

قسمتی از غذا‌ها که در بین دندان‌ها گیر افتاده است.

باکتری‌هایی که بر روی زبان یا دهان تجمع کرده اند

برخی از دارو‌های خاص

مصرف برخی از غذا‌ها همچون مواردی که شامل پیاز یا سیر است.

برخی از مشکلات مربوط به سلامتی Health همچون بیماری‌های لثه

استفاده از محصولات تنباکو دار

اگر فکر می‌کنید که بوی دهان شما خوب نیست اولین چیزی که باید به فکرش باشید بهبود بهداشت دهان و دندان است. آیا در طول روز و به خصوص بعد از هر وعده غذایی دو الی سه بار مسواک می‌زنید؟ آیا از نخ دندان استفاده می‌کنید؟ آیا از دهانشویه‌ها استفاده می‌کنید؟ اگر می‌خواهید دهان خوشبویی داشته باشید باید جوابتان به این سوال‌ها مثبت باشد. اگر با انجام موارد ذکر شده باز هم بوی بد دهان داشتید، سعی کنید به برنامه روزانه خود سرکه سیب اضافه کنید.

چگونه بوی بد دهان را با سرکه سیب از بین ببریم؟

خوب حتما از خودتان می‌پرسید سرکه سیب چگونه می‌تواند به درمان بوی بد دهان کمک کند؟

اولا سرکه سیب دارای غلظت بالایی از اسید مالیک و اسید استیک است و به خاطر خاصیت اسیدی خود می‌تواند محیطی را ایجاد کند که برای رشد باکتری‌های بد اصلا خوب نیست. همین امر موجب از بین رفتن باکتری‌های موجود در دندان و زبان خواهد شد. دوما سرکه سیب حاوی ترکیب بالایی از مواد معدنی همچون کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، مس، گوگرد و مواد معدنی مهم دیگر برای سلامتی دهان و دندان است. سوما، سرکه سیب می‌تواند فرایند هضم را به طور کلی بهبود ببخشد.

چگونه از سرکه سیب استفاده کنیم؟

بهترین چیزی که در مورد سرکه سیب وجود دارد این است که این ماده ارزان قیمت بوده و در همه جا در دسترس است. در ادامه می‌توانید روش‌های مختلف استفاده از سرکه سیب برای بهبود بوی دهان را مشاهده کنید.

نوشیدن روزانه سرکه سیب:

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خانگی

یک پیمانه آب

سرکه سیب و آب را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. بعد از هر وعده غذایی آن را بنوشید.

غرغره کردن با سرکه سیب:

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

یک پیمانه آب گرم

از این ترکیب برای غرغره کردن دهان خود استفاده کنید. مطمئن شوید که این ترکیب را قورت نمی‌دهید.

سرکه سیب هم محلول بسیار قوی‌ای برای مشکلات گلو درد است. یک قاشق سرکه سیب را در ۲۵۰ گرم آب حل کنید. هر نیم ساعت کمی از محلول را غرغره کنید و تا چند روز ادامه دهید.

جویدن ترکیب سرکه سیب و جعفری:

کمی جعفری تازه

یک پیمانه سرکه سیب

برای اینکه بتوانید از خاصیت آنتی باکتریایی جعفری و سرکه سیب استفاده کنید. برگ‌های جعفری را با سرکه سیب ترکیب نمایید و آن را بجوید.

دهانشویه سرکه سیب:

یک دو قاشق چایخوری سرکه سیب

یک پیمانه آب گرم

سرکه سیب و آب را ترکیب کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده نمایید.

ترکیب جوش شیرین و سرکه سیب:

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین

دو الی سه قاشق غذاخوری سرکه سیب

یک پیمانه آب

جوش شیرین و سرکه سیب را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر در بیاید. دندان‌های خود را با این خمیر مسواک بزنید و با آب بشویید.

استفاده از این روش‌ها به خود شما بستگی دارد. تمامی روش‌های ذکر شده برای بهبود بوی دهان موثرند. مسئله مهم این است که اگرچه بوی بد دهان و نفس می‌تواند یک مشکل پیچیده باشد، اما سرکه سیب نیز یک روش موثر برای درمان آن محسوب می‌شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟