حجم ویدیو: 7.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

این دختر خردسال اهل استان "نینگژیا" چین پس از آنکه مادرش خانه و آنها را ترک کرد از پدر 38 ساله از کارافتاده اش پرستاری می کند. "جیا جیا"، پس از آنکه پدرش در یک حادثه Incident تصادف رانندگی با یک تاکسی در سال 2016 دچار معلولیت شد با فداکاری و از خود گذشتگی پرستاری از پدرش را بر عهده گرفته است. این حادثه موجب شد تا "تیان هایچنگ" از ناحیه قفسه سینه به پایین بدنش کاملا معلول شود. او اکنون قادر به راه رفتن نیست و به ندرت می تواند از دو دست خود استفاده کند.
همسر او پس از گذشت دو و نیم ماه از حادثه تصادف Crash به همراه پسر خردسالش او و دخترشان را ترک کرد. آنها حدود هفت سال بود که با یکدیگر ازدواج کرده بودند. تیان در گفتگو با یکی از رسانه های محلی چین در مورد همسرش گفت : " همسرم به من گفت می خواهد برای تنها چند روز به خانه مادرش برود اما او هیچ وقت بازنگشت و پسرمان را نیز با خود برد. "
این در حالی است که اکنون دختر خردسال این مرد به خوبی یاد گرفته تا چطور از پدر بیمارش مراقبت کند. جیا هر روز ساعت 6 صبح از خواب بر می خیزد و کارهای روزانه پدرش را پیش از رفتن به مدرسه انجام می دهد. او دندان های پدرش را مسواک می زند، صورتش را می شوید و حتی اگر صورت پدرش نیاز به اصلاح داشته باشد صورت او را اصلاح می کند. جیا نیز در این باره گفت : " در ابتدا بدلیل اینکه مهارت زیادی در اصلاح صورت پدرم نداشتم، صورتش غرق خون می شد اما پدرم به من دلداری می داد و می گفت درد ندارد. حالا در اصلاح صورت پدرم کاملا حرفه ای شده ام و طوری صورت پدرم را اصلاح می کنم و مورد تشویق مادربزرگم قرار گرفته ام."
هنگامی که جیا در مدرسه حضور دارد پدربزرگ و مادربزگش وظیفه مراقبت از پدرش را بر عهده می گیرند. جیا همچنین به پدرش در خوردن غذا کمک و زخم های او را پانسمان می کند. او در راه رفتن پدرش با ویلچر نیز به او کمک می کند.
اما مهمترین چیزی که این دختر 6 ساله به پدرش هدیه داده، لبخندی است که بر صورت او نشانده؛ او موجب شده تا پدرش غم ترک همسرش را فراموش کند و با امیدواری به زندگی ادامه دهد. تیان داستان فداکاری و از خود گذشتگی دخترش را در یکی از شبکه های اجتماعی با 500000 هزار فالوور خود به اشتراک گذاشته است. جیا در پاسخ به این پرسش که آیا دلش برای مادرش تنگ نشده گفته است : " نه، چون او در اوج سختی پدرم را ترک کرد. اما دلم برای برادرم تنگ شده و می خواهم او را از نزدیک ببینم."خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

کدخبر: 424804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟