به گزارش رکنا، دست پیمانکاران پروژه 4 بانده سازی محور بجنورد-گلستان در پوست گردو است و خبری از پرداخت نقدی و حتی اوراق خزانه اسلامی نیست تا حرکت لاک پشتی این محور تسریع یابد.

در حالی که مقرر بود مطابق مصوبه سفر رئیس جمهور، تا پایان سال گذشته جاده مرگ به جاده زندگی تبدیل شود اما از سال گذشته تاکنون 4 کیلومتر از این محور آن هم با ورود دستگاه قضایی به دلیل افزایش تعداد قربانیان قطعه محدوده روستایی مملجه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مسئولان استان از ابتدای امسال این وعده را دادند که طی امسال 20 کیلومتر از این پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد اما با گذشت 6 ماه نخست سال که بهترین زمان برای فعالیت های عمرانی است حتی 6.5 کیلومتری که از ماه ها پیش آسفالت آن به پایان رسید در اوج مسافرت های تابستانی به بهره برداری نرسید تا همچنان شاهد قربانی شدن افراد به دلیل تصادفات رخ به رخ باشیم.

قربانیانی که بابت هر یک از آنان 308 میلیون تومان از جیب بیت المال پرداخت شده است و این یعنی در نیمه نخست امسال بیش از 11 میلیارد تومان فقط دیه بابت قربانیان پرداخت شده است و اگر دیه مصدومان و خسارت وارد شده به خودروها را نیز حساب کنیم مبلغ پرداخت شده به مراتب بیشتر از این خواهد شد.

ممکن است برخی مسئولان این توجیه را داشته باشند که دلیل قربانی شدن افراد در این جاده خطاهای انسانی است اما آمار پلیس Police و پزشکی قانونی حاکی از آن است که طی 10 سال گذشته بین 30 تا 50 درصد قربانیان جاده ای استان به طول 5 هزار و 800 کیلومتر متعلق به این جاده 142 کیلومتری است.

در عین حال، مدیر شرکت آب و خاک پیمانکار قطعه 6.5 کیلومتری مسیر چمن بید به رباط قره بیل علت تأخیر در بهره برداری از این قطعه را نبود نقدینگی برای تأمین گاردریل های این محدوده بیان کرد و افزود: هم اکنون گاردریل ها نصب شده و این قطعه آماده بهره برداری است. «منشی زاده» با بیان این که فعالیت این شرکت در محور بجنورد-گلستان پایان یافته است افزود: این شرکت 10 میلیارد تومان از شرکت ساخت و توسعه راه های کشور بابت این پروژه طلب دارد.

«بدیعی مقدم» مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز از تحویل موقت این قطعه 6.5 کیلومتری در دهم مهرماه امسال خبر داد و اظهارکرد: با برگزاری کمیسیون تعیین شده برای تحویل موقت این جاده از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مسافران می توانند به طور موقت از این جاده استفاده کنند و پس از آن که مشخص شد مشکلی وجود ندارد این محور به طور دایم تحویل گرفته می شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این 6 مامور پلیس ایرانی اعدام می شوند؟! + عکس و جزییات

شاهین مزاحم دخترم شد او را کشتم و مادرش را هم در شرکت غافلگیر کردم !

پاسخ دندان شکن محسن رضایی به مشاور ولیعهد ابوظبی / پشیمانی سختی در انتظار اوست

تلاش مهربان ترین مادر و پدر برای خریدن سارا کوچولو!

مرد اعدامی پای طناب دار خندید! / او 6 سال در زندان بود!

44 هزار دلار برای عکسی که یک خبرنگار منتشر کرد

آمریکا: آماده‌ امتیاز دادن به ایران هستیم / درخواست مذاکره با روحانی

صبح خونین اهواز/ در 10 دقیقه تیراندازی تروریست ها چه گذشت !؟ + عکس و فیلم

توالت خانگی جزو شروط ضمن عقد شد

وقوع زلزله ۴.۷ ریشتری در جویبار مازندران +عکس نقشه محل وقوع

گلوله تروریست ها به قفسه سینه آرش کوچولو اصابت کرد + فیلم

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

دختر 11 ساله هنگام زایمان در اتاق عمل جان باخت / او بچه نامزد مادرش را در شکم داشت + عکس

 

کدخبر: 418608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟