مجسمه آزادی، برج ایفل، کولوسئوم و خیلی از مکان‌های شناخته شده، پرطرفدارترین نقاط جهان هستند. دیدن از این مکان‌ها بسیار لذت‌بخش و تماشایی است اما با این وجود نباید معیار اصلی انتخاب گردشگران باشد چون مکان های ناشناخته از جمله جنگل‌های لهستان و سواحل درخشان مالدیو نیز شایستگی توجه گردشگران را دارند.

در زیر نمونه هایی از مکان های ناشناخته اما دیدنی را به شما معرفی می کنیم.

دره جیوژایگو چین

در سرزمین پهناور چین، دره جیوژایگو یکی از مکان های شگفت‌انگیزی است که از دید گردشگران پنهان مانده است. این مکان یکی از ذخایر طبیعت سیچوان استکه در سال 1992 در میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این منطقه دارای چندین آبشار و دریاچه است.

8657966_270

سوسوسفلی نامیبیا

نامیبیا کشوری در جنوب آفریقا با وجود اینکه دارای مکان‌های بسیار دیدنی است، مکان مورد علاقه برای مسافران نیست. فلات خاک رس که توسط تپه قرمز احاطه شده، یکی از مکان های بسیار تماشایی این کشور است.

8657967_600

جنگل های کرووی لهستان

جنگل کوچک کاج واقع در شمال غربی لهستان با درختان منحصر به فرد است که در سال 1930 کاشته شدند و هنوز ناشناخته شده است.اینکه چطور این درختان خمیده کاشته شدند، هنوز مشخص نیست البته یک نظریه وجود دارد که قرار بود از چوب درختان برای ساخت مبلمان استفاده شود.

8657968_762

دریاچه های پلیتویک کرواسی

پارک ملی دریاچه های پلیتویک در سال1979 در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شد. ویژگی زیبای این پارک اتصال چندین دریاچه شفاف به آبشارهای کوچک و بزرگ است.

8657969_928

خلیج اسکلت نامیبیا آنگولا

خلیج اسکلت بخشی از ساحل نامیبیا و آنگولا است، این مکان یکی از ناخوشایندترین مکان‌های دنیا به حساب می آید. آفریقایی‌ها این منطقه را «بوشمن» نامیده‌اند که به معنای سرزمینی که مورد خشم خدا قرار گرفته است.

8657970_741

پارک جنگلی ژانژیاژی چین

این پارک منحصر به فرد «پرواز کوه ها» نام دارد.سازه های کوهی به شکل ستون در این پارک نمایان است که به دلیل شرایط آب‌وهوایی و فرسایش به این شکل در آمده‌اند و معجزه طبیعت خوانده می شوند.

8657971_311

دروازه جهنم ترکمنستان

روستای دروازه در کویر کاراکوم در بخش مرکزی ترکمنستان واقع شده که پر از گازهای طبیعی است. در سال 1971 به علت حفاری اشتباه، گازهای سمی در هوا پخش شد. برای جلوگیری از این اتفاق آتش روشن کردند که تا به امروز این گودال در حال سوختن است.

8657972_634

واتنایوکوت ایسلند

کشور دیگری که هنوز جایگاهی برای گردشگران پیدا نکرده، ایسلند نام دارد. پارک ملی واتنایوکوت واقع در شرق اسلند دارای مناظر جذاب و غارهای یخی است.

8657973_855

دریاچه رتبا سنگال

این دریاچه در 30 کیلومتری شمال شرق داکار پایتخت سنگال واقع شده است. رتبا به معنی صورتی است و به دلیل ترکیب نمک با مقدار زیادی سیانوباکتری به این رنگ در آمده است. این دریاچه دارای چگالی بالاست و اجازه می‌دهد جسم روی سطح بماند.

8657974_898

پلایا دل امور مکزیک

کشور مکزیک دارای جاذبه هایی است که با کره زمین بیگانه است. به تازگی در این کشور ساحلی کشف شده به نام «پلایا دل امور» به معنی ساحل پنهان که در جزیره ماریتا است.

8657976_891

سنگهای پراخوفسکی جمهوری چک

معمولا هر فردی که به جمهوری چک سفر می کند، به پراگ می رود غافل از اینکه این کشور دارای طبیعت شگفت انگیزی است. صخره های پراخوفسکی در 90 کیلومتری غرب قرار دارند. این سازه‌های شگفت انگیز محبوبیت زیادی در میان جمعیت محلی دارد اما برای گردشگران ناشناخته است.

8657977_726

غار شاندونگ ویتنام

مردم هنگام مسافرت به ویتنام، اول از همه به سواحل جزایر زیبا و آبهای شفاف فکر می‌کنند اما مکان دیگری در این کشور وجود دارد که ارزش بازدید را دارد. غار آهکی شاندونگ در سال 1991 کشف شد، یعنی هنوز جدید و ناشناخته است. طول این غار 9 کیلومتر است که احتمالا بزرگترین غار در جهان شمرده خواهد شد.

8657978_683

سمیاچک کوچک روسیه

همه در مورد آب‌وهوای سرد روسیه آگاهی داریم اما غافل از اینکه یکی از مناطق شمالی این کشور در کامچاتکا مکانی قابل توجه است. سمیاچک کوچک آتشفشان چینه‌ای است که دهانه آن با آب اسیدی داغ پر شده است.

8657979_304

جزیره وادهو مالدیو

ساحل جزیره وادهو معروف به بیولومینسانس دریایی است. هر روز پس از غروب خورشید، پلانکتون درخشان، سواحل را به مکانی جادویی و زیبا تبدیل می کنند.

8657980_376

پاموک کاله یا پاموق قلعه ترکیه

ترکیه در میان گردشگران اروپایی محبوبیت زیادی دارد اما آنها سواحل را اشغال می‌کنند. اگر می خواهید از جمعیت فرار کنید و به طبیعت بپیوندید به داخل این کشور نگاه عمیق تری داشته باشید. پاموق قلعه یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های طبیعی ترکیه است. این محل دارای سنگ آهک متخلخل تراورتن است و آب روان باعث ته‌نشین شدن کانی‌های کربناتی به صورت ایوان‌های مطبق در این ناحیه شده‌است. این ایوان‌ها نه تنها شگفت انگیزند بلکه به دلیل مواد معدنی خاصیت درمانی دارند.

8658036_570

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم لحظه برخورد وحشتناک پراید با 3 عابر پیاده در جاده بابل

خونریزی مسافران هواپیما در آسمان به دلیل فراموش کاری خلبان! +فیلم

اعتراف 10 زن و مرد در 6 پرونده قتل تهران + فیلم گفتگو با قاتلان

دستگیری پیرزن فضول محله + فیلم و عکس

ادعای عجیب داعشی دستگیر شده در روز عاشورا / دختر محجبه چه قولی داده بود؟ + فیلم گفتگو

ظریف به روی امریکا شمشیر کشید!

حادثه تلخ برای 8 مسافر تهرانی در ساحل بندرانزلی

این زن به خاطر انتقاد در تلویزیون تهدید به مرگ شد +عکس

شرط کثیف مدیرعامل برای پس گرفتن شکایت از همسر ملیحه / باید پیش من بیایی!

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

بی آبرویی عجیب عروس خانم سر سفره عقد / داماد جا خورد

قتل زن جوان در ماه عسل ثروتمندانه+عکس

فیلم لحظه درگذشت کرم حیدری در حین تعزیه ظهر عاشورا

آمار تکان دهنده از تجاوز راننده های تاکسی اینترنتی به دختر و زنان !

کدخبر: 418221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟