شادترین قبرستان دنیا/سنگ قبرهایی با نوشته های خنده دار+تصاویر

برخلاف سایر قبرستان ها که محل گریه و زاری و غم و اندوه است ، در رومانی قبرستانی عجیب و زیبا وجود دارد که با رنگ آرامش بخش آبی و شعر نوشته های طنز روی سنگ قبرها بیننده را شاد و خندان میسازد!!در رومانی یه قبرستان هست با سنگ قبرهای آبی، همین رنگ باعث شده تا به آن قبرستان آبی هم بگویند، اما نکته جالبی که وجود دارد اینکه که افراد با خنده ای بزرگ روی صورتشان از اینجا بیرون می آیند.

داخل این قبرستان مرگ به شوخی گرفته شده و به آن مثل یه بازی نگاه شده است، بازی اینکه هرکی زودتر بمیرد می بازد چون من رازها و خصوصیات بدش را شعری طنز می کنم و می نویسم رو سنگ قبری ! واقعا خنده دار و باورنکردنی است، اما حقیقت دارد.

اگر فردی تو روستا، ” Săpânța ” در رومانی زندگی کنه و بمیره، سهمش میشه یه سنگ قبر آبی و رنگی رنگی که روی اون، نامش نوشته شده، نقاشی که یا شغل اون رو بیان میکنه و یا نحوه مرگش رو، اگر هم شانس بیاره، شعری که کسی رو نخندونه!

ریشه این ماجرا اما به سال 1935 بر میگرده، زمانی که ” استن لون پاتراس ” نجار روستا، وظیفه ساختن صلیب از چوب بلوط و نقاشی کردن اون رو داشته. رسم اینطوری بوده که بعد از سوگواری سه روزه، محلی ها تو کافه جمع می شدن و خاطرات و نظرهاشون رو درباره فرد متوفی و یا نحوه مرگش بازگو می کردن، اینجا بود که پاتراس سرپا گوش می شد و به دنبال سوژه برای نقاشی و شعر روی سنگ قبر. او صلیب رو آبی رنگ می کرد، روی اون نقاشی مرتبط به زندگی فرد متوفی رو می کشید، دور اون رو پر از گل های رنگارنگ می کرد و در نهایت هم شعری طنز اما تلخ می نوشت! شعر هایی که گاهی غم و مرگ زود هنگام رو بیان می کردن و گاهی هم خیانت، دورویی و صفات منفی فرد رو! در ادامه نمونه ای از سنگ قبر ها رو براتون قرار می دهیم .

اهالی درباره این رسم جدی اند …

بله، کاملا هم جدی اند ! بعد از ” استن لون پاتراس ” که در زمان فعالیت کاری خودش، بیش از 800 شعر روی قبرهای مختلف حکاکی کرد، حالا نوبت به شاگردش ” دومیترو پاپ ” رسیده تا این رسم رو ادامه بده. نکته جالبی که وجود داره اینه که تا به امروز هیچکس از اشعار و یا نقاشی های کشیده شده رو قبر شکایتی نکرده، دومیترو میگه :” اگر متوفی در زندگیش به تفریح پرداخته، همون رو نوشتم؛ اگر کار خاصی می کرده، همون رو نوشتم. هیچ چیز در شهر و روستایی کوچیک پنهان و مخفی نمی مونه. خانواده ها خودشون می خوان تا زندگی واقعی عزیز از دست رفته شان بر روی سنگ قبرش حک بشه و منم همین کار رو میکنم! “

درنهایت اما نمیشه به اونها خورده گرفت و حتی نمیشه روش اونها رو درست دونست! همه چیز به فرهنگ و رسومی که در جامعه ها ریشه گرفته برمی گرده. تنها کاری که میشه انجام داد، احترام گذاشتن به نوع زندگی و باور افرادی هست که با ما تفاوت دارن.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزئیات دستگیری رییس فدراسیون تیم ملی کبدی ایران در جاکارتا

ناگفته های تلخ دختر 7 ساله از اقدام شیطانی دوست پدرش / در دادگاه تهران مطرح شد

معشوقه مادرم مرا در 14 سالگی همانند روسپی ها می فروخت !+ عکس

جزییات حمله وحشیانه راننده لندکروز به مامور پلیس راه+ تصاویر

سنگین‌ وزن ترین شرور تهران هم دستگیر شد + عکس

عکس دلخراش چهره خانم پرستار که با جوان آدمخوار قرار عاشقانه داشت +عکس 16+

شوهرم در دام شیطانی 2 زن روسپی افتاد / وقتی فهمیدم دنیا روی سرم خراب شد

جزئیات قتل دختر خاله در خلوت با پسر خاله اش / در مشهد رخ داد

دوست شیطان صفت پدرم 2 سال بدنم را لمس می کرد / خاطره از تجاوز وحشیانه گفت

این زن 100 هزار تومان به مدیرعامل می داد تا او دست از سرش بردارد ! + فیلم گفتگو و عکس

دختر دانشجو شهرستانی به ناچار صیغه موقت شد / او حامله شده بود !

رفتار وحشیانه راننده لندکروز با مامور پلیس راه فارس + فیلم لحظه درگیری و عکس

عشقبازی نوعروس 19 ساله با مرد غریبه / امیر همخوابی آن دو را دید !

جزئیات دستگیری حسینی مجری ری استارت در فرودگاه + عکس

ماجرای تجاوز 2 فوتبالیست به نیکی 20 ساله در سرویس بهداشتی چه بود ؟

 

کدخبر: 410255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟