به گزارش گروه ترجمه رکنا، دیلی میل در گزارشی مفصل به معضل حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها پرداخته است. این روزنامه بریتانیایی نوشته است: زنان ایرانی از سال 1980 و با شروع جنگ ایران و عراق از حضور در استادیوم‌های فوتبال منع شده‌اند. ولی این جام جهانیمی‌تواند کورسوی امیدی باشد برای شکستن فضای مردانه حاکم بر استادیوم‌ها. 
میل در ادامه با انتشار عکسی از حضور زنان در ورزشگاه آزادی Freedom برای تماشای بازی ایران و اسپانیا نوشته با اینکه درهای ورزشگاه علیرغم اجازه اولیه بروی عموم بسته بود دستور وزیر کشور ایران راه را برای زنان مشتاق ورود به آزادی باز کرد. این واقعه را سرخیو راموس کاپیتان اسپانیا در توئیتر خود جهانی کرد و با آرزوی ادامه‌دار بودن این روند اظهار کرد که به نظرش برنده‌های واقعی بازی ایران و اسپانیا زنان ایرانی بودند. 
این روزنامه همچنین به واکنش مسعود شجاعی به سوال خبرنگاران در این مورد که گفته بود ترجیح می‌دهد این مساله را در داخل کشور حل کند پرداخته و نوشته است که به نظرشان بازیکنان ایران باید از این موقعیت استفاده کنند و در بیانیه‌ای از رئیس فیفا بخواهند به قضیه ورود کند. این روزنامه حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و به بازیکنان ایران پیشنهاد کرده با یک حرکت اعتراضی به کمپین‌های حضور زنان در ورزشگاه‌ها کمکی بزرگ بکنند.

 

کدخبر: 392249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟