جلوه های هنر ایرانی در مذاکرات ترامپ - اون

به گزارش رکنا، این دیدار تاریخی درحال برگزار شد که یک شرکت ایرانی مسئول مفروش کردن اتاق های مذاکره دونالد ترامپ Trump وکیم جونگ اون بود.

این مذاکرات در روزهای 12-10 ژوئن (22-20 خرداد) در هتل کاپلا جزیره سنتوزا سنگاپور میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با هدف خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ و به میزبانی دولت- شهر سنگاپور برگزار شد.

امین باقری طراح ایرانی مسئول مفروش کردن اتاق های مذاکرات روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت: 48 ساعت پیش از برگزاری این گفت و گو ها ، مقام های سنگاپوری خواستند تا این اتاق ها مفروش شود.

وی گفت: شرکت 'اورینتالیست' که وی در آن مشغول به کار بوده 27 سال است که در زمینه صادرات در زمینه های مختلف و از جمله تولید و ساخت انواع فرش های ایرانی و خارجی فعالیت دارد.

به گفته وی این شرکت همچنین در زمینه طراحی و دکوراسیون مجامع بین المللی نیز فعالیت داشته است.

باقری توضیح داد: دو اتاق مذاکره رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی با دو فرش بسیار بزرگ، نفیس و دستباف ایرانی مفروش شد که نماد بسیار خوبی از فرهنگ و تمدن ایران و همچنین عالی ترین و قدیمی ترین صنعت ایرانی بود.

به گفته باقری، یکی از این اتاق ها با فرش بسیار زیبا ، ظریف، منقوش و رنگارنگ به بزرگی 35 و به ابعاد 7*5 متر که محصول دست استادکاران اصفهانی از کارگاه استاد انتشاری بود، مفروش شد. این فرش از جنس پشم و ابرایشم بوده و عمری 10 ساله با امضای صاحب اثر را به همراه دارد.

اتاقی که اولین دیدار و گفت وگوی ترامپ – کیم در آن برگزار و آنها برای نخستین بار در این دیدار تاریخی با یکدیگر دست دادند، مفروش به این اثر زیبای ایرانی بود.

باقری در مورد فرش دوم نیز توضیح داد: این فرش دستباف بزرگ به سایز تقریبی 24 متر نیز از آثارآنتیک و بسیار زیبای سنتی و پرقدمت ایرانی است.

این فرش 125 سال پیش در شهر کوچک هریز(هریس) آذربایجان با سرانگشتان هنرمند Artist استادکاران ایرانی با تار و پودی از پشم و رنگ هایی طبیعی و درخشان درنهایت زیبایی بافته شده است.

این فرش در اتاق امضای توافقنامه میان دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی پهن شده بود.

باقری تاکید کرد این جفت فرش در سه روز مذاکرات در این اتاق ها مفروش شدند و فرش های ایرانی در تصاویر منتشر شده از این مذاکرات کاملا خونمایی می کند.

به گفته وی میز مذاکراتی که ترامپ و کیم بر روی آن اسناد مرتبط با توافقنامه امضا کردند نیز میزی بود که اسناد مرتبط با جدایی سنگاپور از مالزی نیز بر روی آن امضا شده بود.

دولت – شهرسنگاپور در سال 1965 از مالزی جدا شد تا به این ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گیرد.

به گفته وی آثار و فرش های دستباف هنرمندان استادکاران ایرانی نه تنها در بسیاری از مجامع بین المللی جلوه خاصی دارد ، بلکه به تعداد زیادی از کاخ های پادشاهان مختلف آسیایی به ویژه در جنوب شرق آسیا نیز راه یافته است.

باقری توضیح داد: اکنون از بیش از 100 فرش زیبای ایرانی، برای مفروش کردن قصر سلطان برونئی که مشهور به داشتن اتاق های بسیار زیاد بوده، استفاده شده است.

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دیداری تاریخی که بزرگترین رویداد قرن نام گرفته ،روز 22 خرداد ماه با یکدیگر در دولت -شهر سنگاپور دیدار و گفت وگو و توافقنامه دو جانبه امضا کردند.

آمریکا و کره شمالی از دوران جنگ دو کره 53-1950 تا زمان این دیدار بزرگترین دشمنان یکدیگر محسوب می شدند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری/ قاتل بنیتا اعدام شد +عکس

لانه فساد وفحشا با پوشش قهوه خانه بانوان در جیرفت / خواننده مرد زنان را می رقصاند!

شکنجه های بی رحمانه یک دختر در سرویس بهداشتی / عکس این دختر اشک همه را درآورد

اعتراف به آزار 41 دختر ایرانشهری / مرا به زور به یک خانه بردند و 4 نفری به جانم افتادند!

ثلاث امروز اعدام شد+ عکس

دستگیری نو عروس‌17‌ساله با ملافه خونین در تهران + عکس

تهرانی ها این مرد را می شناسید / او ساعت ها می چرخید تا شما را شناسایی کند +فیلم گفتگو و عکس

ازدواج همزمان مرد جوان با 2 دختر / آن ها در یک خانه عاشقانه باهم زندگی می کنند+عکس

جزییات جدید و تکاندهنده از پرونده ربایش و آزار 41 زن ایرانشهری / 4 مرد تحت تعقیب هستند!

اعتراف دختر جوان به آتش زدن امیرعلی 7 ساله در جاده فرودگاه آبادان+ عکس

درگیری مرگبار 3 شرور در نیمه شب تهران با پلیس کلانتری شهر زیبا / زن جوان اعتراف تلخی کرد + عکس

پسر کوچکترم با عروس بزرگم ارتباط پنهانی داشت / پسرم را می بخشم!

لحظه جزغاله شدن تازه عروس داماد در داخل ماشین + فیلم 16+

کدخبر: 390118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟