به گزارش رکنا، شهاب الدین صابونچی روز سه شنبه با اشاره به حادثه Incident زلزله کرمانشاه، گفت: برای نخستین بار در این منطقه، فضای مجازی با کاربری جوانان، محوریت انتقال اخبار را برعهده داشت. فرمان فضای مجازی در اختیار جوانان است و هلال احمر می تواند با اقناع جوانان و افزایش اعتماد به این ارگان بستر حمایت تمام افراد جامعه را از این نهاد کمک رسان غیر سیاسی مهیا کند.

وی با اعلام اینکه در دوره مدیریت جدید هلال احمر، به حوزه جوانان توجه جدی می شود، تاکید کرد: اقناع جوانان به اعتماد و حمایت از هلال احمر می تواند تحولی عظیم در کشور به وجود آورد.

صابونچی با اشاره به فضای فعالیت در حوزه جوانان، گفت: فعالیت در حوزه جوانان سخت و حساس، اما شیرین است زیرا جمعیت جوانانی که بخش بزرگی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند بر دیگر اقشار تاثیرگذارند.

وی با بیان اینکه جوانان آرمان گرا و سخت گیر هستند، گفت: مصلحت گرا نبودن جوانان یکی از ویژگی های جوانان است که این، مسئله کار با آنها را سخت اما لذت بخش می کند.

صابونچی حوزه جوانان را یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: اگر بخش جوانان تقویت شود قطعا دیگر بخش های جمعیت هلال احمر ارتقا پیدا می کند؛ به عنوان مثال برای توسعه بخش امداد و نجات می توان از کودکی به افراد آموزش های همگانی و نوعدوستی را آموزش داد.

وی با اشاره به سابقه 90 ساله هلال احمر ایران و 70 ساله سازمان جوانان گفت: هیچ فردی در هلال احمر به طمع نان و نام نمی آید و سرمایه اجتماعی کل کشور می تواند به این سمت بیاید.

صابونچی با اشاره به گستردگی هلال احمر در سراسر کشور گفت: هلال احمر در تمام نقاط کشور در روستاها و شهرها داوطلب دارد و این امر، عرصه را برای گسترش آموزه های این نهاد غیر انتفاعی کمک رسان مهیا می کند.

وی از هم افزایی سازمان جوانان هلال احمر با دیگر ارگان ها خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری دیگر ارگان های مرتبط، کارهای بزرگی انجام دهیم و قطعا در دوره جدید فعالیت سازمان جوانان هلال احمر بسیاری از طرح های مفیدی که پیش از این انجام می شد تقویت می شود.

وی یکی از برنامه های سازمان جوانان را ایجاد انگیزه در بین جوانان اعلام کرد و گفت: فقط پول انگیزه ایجاد نمی کنند؛ در نظر داریم با برنامه های توانمندسازی به افزایش انگیزه در جوانان کمک کنیم.

ادامه حمایت روانی از زلزله زدگان کرمانشاه

صابونچی از ادامه حضور تیم های سحر (حمایت های روانی هلال احمر) در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: از معدود تیم هایی که هنوز در منطقه حضور دارند، تیم های سحر هلال احمر است که برنامه داریم این تیم ها برای حضور بهتر، تقویت شوند.

وی یکی از مسیرهای آموزشی تاثیرگذار برای کودکان و جوانان را برگزاری اردوهای آموزشی ارزیابی کرد و گفت: امسال در نظر داریم اردوهای آموزشی را با نوآوری های متعددی در سراسر کشور برگزار کنیم.

صابونچی از برگزاری دوره های آموزش های مناسب با اقلیم زندگی جوانان خبر داد و گفت: جوانان با مهارت های لازم برای زندگی در اقلیم هایی مانند کویر و کوهستان و جنگل را آموزش می بینند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است دوره های اردویی که در آن مهارت های همگانی و بشردوستی آموزش داده می شود با توزیع اقلیمی گسترده و در مناطق مختلف برپا شود.

صابونچی اضافه کرد: جوانان در این اردوها مهارت زندگی در اقلیم های کوهستانی، کویری و جنگلی را یاد می گیرند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زن شوهردار ایرانی با دو مرد افغانی سرو سری شیطانی داشت /شوهر باید کشته می شد

فریب خنده دار دختران زیبا از سوی مرد قوی هیکل + عکس

چینی ها و کره ای ها هم با خودروهایشان از ایران خواهند رفت!

خانم سر آشپز روس حق سکوت گرفت تا راز شیطانی سر مربی آرژانتین را لو ندهد +عکس

کار عجیب پسر کوچولوی گرسنه / او عکس مرغ سوخاری را لیس زد! +عکس

ادعاهای عجیب قاتل ندای 6 ساله مشهدی در دادگاه +عکس

دستگیری عروس خائن به خاطر قتل پدر شوهرش یافت آباد تهران

حمله به یک خانه در تهران به خاطر متلک ناموسی به یک زن + عکس

گفتگو با دکتر دانشی که همسر و 2 فرزندش را در سقوط هواپیمای یاسوج از دست داد + عکس

نوعروس بودم که فهمیدم شوهرم با زن بیوه ای که دوست است به خواستگاری ام آمده بود!

این پدر و پسر وارد ایران شدند تا توریست ها خارجی را به دام بیندازند+ عکس و فیلم گفتگو

آخرین خبر از پرونده «پزشک تبریزی»

آزارهای یک راننده ، سگ بیچاره را به گریه انداخت +عکس

شهادت اکبر معصومی نژاد در مرز میرجاوه + عکس

کدخبر: 388272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟