آدامس جویدن در این کشور ممنوع است

قوانین و رسوم عجیب کشورهای مختلف دنیابه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هر کشوری قوانین خاصی حاکم است. این قوانین برای مردمی که آنجا زندگی میکنند خیلی عادی و پیش پا افتاده است ولی برای گردشگران می تواند کمی عجیب باشد که با سرپیچی از آنها مشکلاتی فراهم می شود. این قانون Law شکنی در بهترین حالت می‌تواند باعث شرمندگی و در بدترین حالت اعمال جرم Crime شناخته می شود. در این مطلب می‌خواهیم شما را با تعدادی از این قوانین عجیب آشنا کنیم.

باربادوس: پوشیدن لباس استتار نظامی ممنوع!

برای جلوگیری از باند‌های جعل هویت سربازان و سرقت Stealing از مردم این قانون تصویب شده است و فقط افراد نظامی اجازه پوشیدن لباس‌های استتار نظامی را دارند.

نیویورک، سنتا مونیکا، پاریس: استفاده از سایت Airbnb ممنوع!

سایت Airbnb، محلی است که مردم هر شهری خانه یا اتاق‌های اجاره‌ای خود را در آن به نمایش می‌گذارند و مسافران می توانند محل اقامت مناسب و ارزانی برای خود مهیا کنند. ولی در برخی از شهرها استفاده از آن ممنوع است.

پاریس، مادرید: دورانداختن بلیط ممنوع!

توجه داشته باشید که در این دو شهر هیچگاه بلیط خود را دور نیاندازید، چرا که هنگام خروج، ثابت می کند شما در حین ورود به مترو بلیط تهیه کرده‌اید. در صورت نداشتن بلیط پلیس Police مترو شما را دستگیر می کند و تا مبلغ تعیین شده به عنوان جریمه را پرداخت نکنید اجازه خروج از ایستگاه را نخواهید داشت.

کشورهای جنوب شرقی آسیا: مواد مخدر Drugs ممنوع!

به دلیل نزدیکی این شهر ها با مرزهای تایلند، لائوس و میانمار که به عنوان بزرگترین تولید کنندگان مواد روان گردان دنیا شناخته می شوند، حمل این مواد منجر به عواقب بدی می شود. پس مراقب باشید در سفر به کشورهایی همچون بالی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین مورد سوء استفاده قاچاقچیان قرار نگرفته و ناخواسته حامل مواد مخدر نباشید.

هند: شرط‌بندی ممنوع!

برای بازی با کارت همراه با پول در کشور هند مجازات های سنگینی مثل جریمه مالی یا سه ماه محکومیت در زندان Prison در نظر گرفته شده است.

مالدیو: آوردن نشان‌های مذهبی سایر ادیان ممنوع!

باید بگوییم که آوردن کتاب‌های سایر ادیان به مالدیو غیرقانونی نیست و فقط علامت‌های سایر ادیان همچون مجسمه‌ها توسط گمرک ضبط می شود.

سنگاپور: آدامس ممنوع!

دولت سنگاپور اعلام کرده که قبل از تصویب این قانون سالانه حدود ۱۰۶۰۰۰ دلار برای تمیزکردن آشغال‌های آدامس و خرابی‌های آن هزینه می کرده است و به همین دلیل با واردکنندگان و فروشندگان آدامس برخورد می‌کند. امروزه نیز فقط آدامس های درمانی مثل نیکوتین‌دار و بدون قند مجازند.

ونیز: غذا دادن به کبوتران ممنوع!

شاید این کار به نظر شما بی ضرر باشد اما باید بدانید در میدان سن مارکو شهر ونیز این کار جریمه ای در پی دارد. به دلیل زیاد شدن پرندگان و تخریب مجسمه‌ها غذا دادن به آنها در ونیز ممنوع شده است.

 

کدخبر: 383928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟