گلایه هی تند هنرمندان از صدا و سیما در تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی +تصاویر

به گزارش رکنا، با وجود آنکه اعلام شده بود مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی از ساعت 9:30 صبح آغاز می‌شود اما ساعاتی قبل از آغاز مراسم، تعداد زیادی از دوستداران و طرفداران ملک‌مطیعی که شماره آنها به چند هزار نفر می‌رسید، در خانه سینما Cinema حضور پیدا کردند.

پرویز پرستویی قبل از آنکه سخنان خود را آغاز کند، پای ناصر ملک‌مطیعی را بوسید و سپس گفت: امروز من ابتدا به پوری بنایی، نصرت کریمی و به وحدت، همایون، انوشیروان روحانی، سعید راد و همه هم‌نسلی‌های ناصر ملک‌مطیعی و شما مردم و علاقمندان سینما تسلیت می‌گویم.

03

وی ادامه داد: ناصر ملک‌مطیعی کسی است که پیکرش بر روی دوش مردم تشییع خواهد شد و هیچ نیازی به هیچ هنرمندی نخواهد داشت.

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: ‌در این ساعات گذشته صداوسیما تازه به خاطر آورد که ناصرخان را ببیند اما یادتان می‌آید چند وقت پیش با او چه کرد؟

او خطاب به مهران مدیری گفت:‌ آقای مدیری شما در برنامه خود از میهمانان می‌پرسیدید عاشق هستی یا نه؟ آیا می‌دانی ملک‌مطیعی به خاطر عشق به مردم به برنامه شما آمد؟ چرا برنامه او را پخش نکردید؟ مگر او برای حضور در صداوسیما التماس کرده بود؟

وی ادامه داد: مدام می‌گویند از بالا به ما دستور دادند که برنامه پخش نشود. آن بالا کیست؟

وی ادامه داد: به خدا قسم هنرمندان نه اختلاس کردند و نه خلاف کردند. هنرمند هرگز دنبال براندازی نیست.

02

پرستویی ادامه داد: ما سینماگران که نفس به نفس مردم زنده‌ایم، خوب می‌دانیم که مِهر مردم چه می‌کند. چرا باید صداوسیما زمانی از ناصر ملک‌مطیعی یاد کند که به دیار باقی شتافته است؟ چرا باید فقط اعلام شود که تنها فیلمی که ناصر ملک‌مطیعی بازی کرده؛ فیلم نقش و نگار به کارگردانی علی عطشانی است؟

وی ادامه داد: هر کاری بکنیم نمی‌توانیم تاریخ را خط بزنیم و آ‌ن را پاره کنیم. ناصرخان‌ها جزئی از تاریخ و یادگار سینما هستند. بهروز وثوقی را نمی‌توان فراموش کرد. او به همه ما بازیگری یاد داد و اگر بگوییم نه؛ دروغ گفته‌ایم.

پرستویی ادامه داد: صداوسیما برای کسی نیست. صداوسیما برای مردم است و از پول شما مردم و بیت‌المال اداره می‌شود. صداوسیما مال تک تک ماهاست.

وی ادامه داد: چرا باید 40 سال صداوسیما از اسم ناصر ملک‌مطیعی و امثال وی وحشت کند و بترسد؟ این افراد خیانت Cheat نکردند. در کشور جنایت Crime نکردند. اختلاس نیز نکردند.

پرستویی ادامه داد: کل سینماگران و هنرمندان به پنج هزار نفر نیز نمی‌رسند، پس بیاییم این پنج هزار نفر را دوست داشته باشیم و ما نیز قدر خودمان را بدانیم. به خدا این عده نمی‌توانند و نمی‌خواهند انقلاب راه بیاندازند. هنرمند در خدمت مردم است و جانش را برای مردم می‌دهد.

مسعود کیمیایی نیز گفت: من به‌رغم اینکه حال خوشی ندارم اما باید می‌آمدم و وداع آخرم را با جسم ناصر ملک‌مطیعی انجام می‌دادم هرچند روحش وجود دارد و در تمام قلب‌های ما حضور دارد.

وی ادامه داد: امروز ما از اینکه یک دوست هنرمند را از دست می‌دهیم؛ ناراحتیم اما باور کنیم که زنده بودن و اینجا ماندن و فیلم‌سازی نیز خیلی سخت و خیلی درد دارد.

کیمیایی ادامه داد: من امروز دلتنگ بهروز وثوقی هستم. من با او زندگی کردم و از نوجوانی باهم کار کردیم. هشت فیلم باهم همکاری کردیم و امروز دلتنگ آن خاطره‌ها هستم.

وی ادامه داد: درورد بر شما مردم که بلندپروازانه هنرمندان خود را تشویق می‌کنید زیرا هنرمندی که اینجا مانده است، سختی زیادی می‌کشد. باید به امثال ناصر ملک‌مطیعی تعظیم کرد. درود بر آدمی که نمی‌ترسد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نامه آزادی حمید صفت صادر شد / رهایی از زندان ساعت 5 عصر امروز + عکس

جشن عروسی با شکوه زن لبنانی با یک میلیاردر نفتی+ عکس

جمال در شرکت خصوصی زهرا 7 ساله را تنها گیر انداخت + عکس و جزییات

وحید مرادی شرور معروف تهران هنگام بازسازی قتل حسین چه گفت؟ + فیلم اختصاصی

راز هولناک ازدواج یک مرد با 2 خواهر!

دردسر دوست مجرد داماد برای عروس جوان / خسرو خیلی مهربان است!

کاش همراه خانواده ام در زلزله بم می مُردم / جلال دامنم را لکه دار کرد و عرفان عشق به زندگی ام!

چوپان هوشیار یک روستا در پیرانشهر را از سیل نجات داد / گفتگو با از جوان را بخوانید+عکس

بلایی که 3 مرد افغان بر سر پسر بچه 7 ساله تهران آوردند

اولین گفتگو با پدر عاطفه / ماجرای درآوردن کلیه ها دختر 9 ساله چه بود؟ + عکس

مادر سنگدل نوزادش را در دریای خون بند ناف رها کرد تا بمیرد + عکس

صاحب دکه در آن شب سرد مرا به داخل برد و در را بست / هیچ کس التماس های این زن را نشنید!

مردی که بچه دار نمی شد با ساطور دست های همسرش را قطع کرد! +عکس

کدخبر: 383909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟