کوچکترین میوه جهان کشف شد/ این میوه هم سایز مورچه است!

یک کشمش؟ کرنبری؟ بلوبری‌ای که رنگ آن هنوز سبز است و نرسیده است؟ ولی هیچکدام از آن‌ها حتی به کوچکترین میوه جهان نزدیک هم نیستند. این میوه توسط ولفیا گلوبسا کشف شده است.

این میوه فقط کوچکترین میوه جهان نیست بلکه کوچکترین گیاه گلدار نیز هست. در واقع این میوه یک نوع گلبرگ است و هر میوه‌ای که تولید می‌کند از بقیه آن‌ها کوچکتر است. بزرگترین مقیاسی که از این گیاه دیده شده است حدود 8 میلی‌متر است و میوه‌ی آن از این هم کوچکتر است و اندازه آن بین ۰/۷ تا ۱/۵ میلی متر است این حدود اندازه یک مورچه دزد The Thief است این مورچه کوچکترین نوع مورچه است. اگر شما این میوه را نگه دارید چیزی به جز یک میوه بسیار ریز در دستتان نمی‌بینید و این میوه مناسب برای کاسه میوه‌ی شما نیست و شما باید میوه‌های بزرگتر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

حتما برایتان جالب است که بدانید آیا این میوه ماده مغذی دارد یا نه. جواب این سوال بله است. این میوه سرشار از پروتئین است و بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا آن را به طور مرتب پرورش می‌دهند در حالی که ممکن است لیستی از میزان پرورش آن‌ها در دسترس نباشد. بعضی‌ها آن را به اسموتی‌، املت یا سوپ‌ اضافه می‌کنند ولی به دلیل اینکه این میوه کمی تلخ است مقدار کمی از آن را به این غذاها می‌افزایند.

اگر مایل هستید که این گیاه را به رژیم غذاییتان اضافه کنید می‌توانید آن را از فروشگاه‌هایی که مواد غذایی آسیایی دارند تهیه کنید. متاسفانه این ماده غذایی در میوه فروشی‌ها یافت نمی‌شود. این میوه را به عنوان یک سوپرغذای جدید در نظر گرفت و امیدواریم که بتوان دانه‌های آن را در خانه رشد داد و از آن‌‌ها استفاده کرد و به راحتی این میوه‌ی مغذی را به رژیم غذایی اضافه کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟