اولین حمل و نقل هوایی دنیا در کجا بود

پست هوایی نوعی سرویس حمل و نقل و پست با هواپیماست. پست هوایی معمولاً اقلام را با سرعت بیشتری به مقصد می رساند و البته هزینه ی بیشتری نیز دارد. اتحادیه جهانی پست در کنگره سال 1929 در لندن قوانین جامعی برای پست هوایی تصویب کرد.

گرچه حمل و نقل هوایی در طول قرن نوزدهم اتفاق افتاده بود، اولین پست هوایی با هواپیما در هند در هجدهم فوریه سال 1911 انجام شد. در حدود سال 1800 بالن ها و گلایدر ها اولین پست هوایی البته بدون هواپیما را در اختیار داشتند. اولین پست هوایی رسمی در ایالات متحده آمریکا در هفدهم آگوست سال 1859 انجام شد. در آن سال ها جان وایز صاحب بالنی بود که با آن 123 نامه و 23 بسته را در فاصله ای 30 مایلی جابه جا کرد.
در هفدهم دسامبر سال 1903 برادران رایت اولین هواپیمای خود را در کارولینای شمالی به کار انداختند. در آن زمان شوق پرواز ایده ی جابه جایی رسمی نامه ها به صورت پست هوایی را به سر کسی نینداخته بود. اما خلبان ها بسته ها و نامه هایی را به طور غیر رسمی جا به جا می کرده اند. به همین دلیل اولین پست رسمی با هواپیما به هند نسبت داده شده است که توسط خلبانی فرانسوی انجام شد. حدود 6000 کارت و نامه با این پست هوایی رسمی جا به جا و سرآغازی برای تحول پست در دنیا شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟