سالمندان در این کشور از یکدیگر مراقبت می کنند +عکس

یکی از پرستاران سالخورده مرکز مراقبت از سالمندان در ژاپن بیان کرد که سن بالایش می تواند این امکان را فراهم کند تا شرایط سالمندان را بهتر درک کند.
«تاساکا» در این باره به سی ان ان گفت:« من جزو پرستاران قدیمی هستم و به نگهداری از سالمندان علاقمندم. سالهاست که این کار را انجام می دهم و با توجه به شرایط موجود این روند تا زمانی که توان داشته باشم ادامه خواهد یافت.»
ژاپن سالهاست که با وجود رشد سریع جمعیت و رشد اقتصادی 20 درصد از جمعیتش افراد بالای 65 سال هستند. با وجودیکه دولت تلاش زیادی برای مقابله با کمبود پرستارانی که بتوانند از سالمندان نگهداری کنند انجام می دهد همچنان در مراکز نگهداری از این گروه سنی سالمندان خود از یکدیگر نگهداری می کنند. در بسیاری از کشورها این کار توسط مهاجران خارجی صورت می گیرد اما ژاپن فاقد سیاست های مهاجرتی خاص در این ارتباط است و همچنان نیروی کار آنها از قشر سالمند جامعه تامین می شود.
گزارش های موجود نشان میدهد که سن بازنشستگی در این کشور بین 60 تا 65 سال است اما افرادی که علاقه به کار دارند می توانند تا سن 80 سالگی نیز کار کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سالمندان ژاپنی از یکدیگر مراقبت می کنند

کدخبر: 286120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟