لیست سیاه افراد سابقه دار در تیراندازی باید تهیه شود

کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان جیرفت، با دستور کار پیشگیری از حمل سلاح غیر مجاز و تیراندازی، به ریاست حسین سلامی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان و با حضور بازپرسان دادسرای جیرفت و جانشین فرماندهی انتظامی و رییس پلیس پیشگیری و پلیس‌های تخصصی و روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های حوزه قضایی شهرستان جیرفت در محل دادسرای شهرستان تشکیل شد.

به گزارش رکنا، حسین سلامی در جلسه تعاملی با جانشین فرماندهی انتظامی و رییس پلیس پیشگیری و رؤسای پلیس‌های تخصصی‌ها و کلانتری‌های شهرستان گفت: اگر از همان ابتدای امر با اراذل و اوباش نوپدیدی که به دنبال ایجاد رعب و وحشت در شهرستان و برهم زدن امنیت و آسایش مردم هستند با قاطعیت برخورد شود، آنان فکر حمل سلاح و تیراندازی وایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را در سر نمی‌پرورانند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در بعضی موارد افراد بر خشم و عملکرد خود کنترل لازم را ندارند و بعضا متناسب با موضوع اتفاق افتاده تصمیم عاقلانه‌ای اتخاذ نمی‌کنند و به سمت واکنش‌های خشم آلود می‌روند.

او تاکید کرد: افراد بایستی بر احساسات و عملکرد خود مدیریت بیشتری داشته باشند تا خدای ناکرده شاهد حوادث تلخی از این قبیل نباشیم.

دادستان جیرفت فراوانی سلاح و در دسترس بودن آن در مناطق جنوب و شرق استان را یکی از عوامل ارتکاب جرائم خشن دانست و گفت: باید فرهنگ نگهداری و حمل سلاح که در بعضی نقاط به عنوان یک ارزش و نشانه قدرت محسوب می‌شود در جامعه تغییر کند چرا که ممکن است همین سلاحی که برای قدرت و ارزش نگهداری می‌شود عاملی در جهت ناامنی و از هم پاشیدگی خانواده ها، قتل، ایراد جرح و ده‌ها جرم دیگر شود.

اوبا بیان این‌که پراکندگی جمعیت، وسعت شهرستان و اقلیم‌های متفاوت موجب افزایش اشتیاق برای داشتن سلاح در منطقه شده است، تصریح کرد: نوع اسلحه‌ای که وارد شهرستان می‌شود، نشان می‌دهد انگیزه قاچاقچیان، تجاری و به منظور کسب سود است.

سلامی همچنین خواستار تشکیل یک لیست سیاه از افراد حرفه‌ای که در سطح شهرستان تیراندازی کرده اند شد و گفت: لیست سیاه این افراد سابقه دار با پایشی که صورت می‌گیرد باید تهیه شود تا مورد رصد قرار گیرند.

دادستان جیرفت اعلام کرد: دستگاه قضایی با کسانی که امنیت جامعه را دچار خدشه می‌کنند، تعارف ندارد و در این راستا در بحث برخورد و رصد آن‌ها جدی خواهیم بود.

سلامی با تاکید براینکه مردم به امنیت و آرامش نیاز دارند، گفت: امنیت تنها موضوعی است که افراد یک جامعه در مورد آن اختلاف نظری ندارند و همه به اتفاق خواهان آن هستند.

کدخبر: 737381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟