دستگیری باند کلاهبرداری در سایت‌های آگهی‌دهنده واسط

 سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت:چندی پیش فردی  با دردست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان سقز مراجعه کرد و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از سایت‌های واسط فروش تحت عنوان پرداخت بیعانه را داشت، از این رو موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه خود در خصوص نحوه کلاهبردارى صورت گرفته بیان داشت‌: فردی با درج آگهی با قیمت وسوسه انگیز فروش رینگ و لاستیک در سایت دیوار با شخص آگهی‌دهنده تماس برقرار می‌نماید که فروشنده از خریدار تقاضای مبلغی بابت بیعانه تقاضای می‌کند و پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و دیگر پاسخگو نمی‌باشد.

سرهنگ دانش پور ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی و اخذ دستور قضایی توانستند  کلاهبردار را که در مخفیگاهش مخفی شده بود شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به شهروندان هشدار داد و گفت: سودجویانی هستند که با درج آگهی جعلی با قیمت‌های وسوسه انگیر اقدام به کلاهبرداری می کنند، لذا از هموطنان خواستاریم به هیچ عنوان به این گونه آگهی ها اعتماد نکنند و پرداخت نهایی را بعد از دریافت کالا انجام دهند.

این مقام مسئول تاکید کرد:  تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده‌اید، هیچگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول پرداخت نکنید. همچنین در قبال دریافت کالا از فروشنده درخواست رسید نمایند تا اگر کالا، مسروقه بود بتوان به راحتی فرد فروشنده را معرفی کرده وعلیه وی شکایت کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس 08721823274 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کدخبر: 733746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟