مخالفت یک مقام ارشد قضایی با طرح صیانت از فضای مجازی

روز چهارشنبه کلیات طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. در این جلسه قرار شد جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی با ارجاع به اصل 85 قانون اساسی در کمیسیونی مشترک و ویژه بررسی شود و در صورت تصویب طرح صیانت از فضای مجازی در این کمیسیون و تایید شورای نگهبان، قانون صیانت از فضای مجازی به مدت سه تا پنج سال به صورت موقت اجرایی خواهد شد. وزیر ارتباطات تاکید کرد که با تصویب نهایی طرح صیانت از فضای مجازی احتمالا محدودیت های گسترده ای بر پیام رسان ها اعمال می شود.

به گزارش رکنا و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ابوالفضل تحریری، معاون فضای مجازی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم در نشست هم‌اندیشی کارگروه فناوری اطلاعات مجمع نمایندگان قم با فعالان اجتماعی همچنین افزود: تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به‌صورت کنونی شتاب‌زده بود.

وی با تاکید بر ضرورت قانون‌گذاری در حوزه فضای مجازی، گفت: طرحی به‌این گستردگی که تولید محتوی، رگلاتوری پهنای باند، تجارت الکترونیک، پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دسترسی و میزبانی و دیگر حوزه‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد باید جامع و کامل باشد.

گفتنی است؛ در این نشست، اعضای کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجمع نمایندگان قم با ارائه نظرهای کارشناسی خود از مخاطره‌های اجرایی شدن این طرح در سطح کشور، با معاون دادستان و جمعی از فعالان اجتماعی و فناوری به‌بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟