دکلمه‌خوانی مهدی یراحی برای آزاده نامداری
حجم ویدیو: 15.99M | مدت زمان ویدیو: 00:02:11

به گزارش گروه چهره ها، مهدی یراحی ، دکلمه آهنگ «چه چیزا شنیدم» از ترانه‌های خودش را امروز در مراسم یادبود آزاده نامداری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) اجرا کرد.

چه چیزا شنیدم از این آدما از اینا که از کینه ی من پرن

از اینا که هرجا دورغی بگن کنارش به اسمت قسم میخورن

چه چیزا شنیدم از آدما از اینا که اسم تو رو میبرن

از اینا که با بردن آبروت واسه اسمشون آبرو میخرن

واسه اسمشون آبرو میخرن.

مهدی یراحی کیست؟

مهدی یراحی (زادهٔ ۲۳ آبان ۱۳۶۰)، خواننده و آهنگ‌ساز اهل ایران است

مهدی یراحی ، ۲۳ آبان ۱۳۶۰ در اهواز متولد شد. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد. در سن ۱۰ سالگی همزمان با شرکت در مسابقات قرآن، به موسیقی گرایش پیدا کرد. او پس از پایان تحصیلات دورهٔ راهنمایی به آموختن موسیقی نزد «علی کسرائی» پرداخت و نواختنِ سازهای گیتار و پیانو را فراگرفت. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشتهٔ کارگردانی سینما به پایان برد و پس از مهاجرت از اهواز به تهران، نخستین آلبوم موسیقی خود با عنوان هجرت را به صورت غیررسمی و بدون داشتنِ مجوز، در سال ۱۳۷۹ منتشر کرد. پس از آن در سال ۱۳۸۵ دو آلبوم دیگر روانه بازار کرد این دو آلبوم نیز مجوز نگرفت. مجوز نگرفت. مهدی یراحی در سال ۱۳۹۰، نخستین آلبوم رسمی خود را با عنوان منو رها کن منتشر کرد و با اجرای تیتراژ برنامه تلویزیونی ماه عسل به شهرت رسید.

او از دی ۱۳۹۷ توسط وزارت ارشاد و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (به دلیل پوشیدن یونیفورم کارگران بازداشت‌شده در اعتراضات کارگری ۱۳۹۷ خوزستان در کنسرت و انتشار نماهنگ انتقادی پاره‌سنگ) ممنوع‌الکار و ممنوع‌التصویر شد.

پس از گذشت شش ماه و رفع ممنوعیت از کار در ۲۶ تیر ۱۳۹۸، بار دیگر در بهمن ۱۳۹۸ پس از تقدیم اجرای یکی از آهنگ‌هایش به کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ ایران و همچنین سخنان اعتراض آمیزش طی کنسرت‌های اهواز و کرج ممنوع الفعالیت شد.[۵] آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 673910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟