ناگفته های " گروه کوبار " از زبان هامت فاضلی

حامت فاضلی

به گزارش گروه هنری رکنا ، هامت فاضلی ، سرپرست گروه کوبار در گفت و گوی اختصاصی با رکنا از فعالیت های خود و گروه کوبار گفت. مصاحبه با وی را در ادامه بخوانید.

خودتان را معرفی کنید.

درود. هامت فاضلی هستم ، متولد سال ۱۳۶۷ ، سرپرست گروه موسیقی کوبار هستم و فوق لیسانس سازه دارم.

از کی کار موسیقی را شروع کردید؟

سال ۱۳۸۴ اولین گیتارم را خریدم و شروع به نوازندگی کردم و تا به امروز فعالیتم ادامه دارد . فقط در سال های ۹۱ تا ۹۳ نوازندگی را کنار گذاشتم.

اساتیدت چه کسانی بودند؟

در زمینه گیتار بیس بنده ۶ ماه زیر نظر استاد فرهاد وزیری در رشت فعالیت کردم که خیلی چیزها به من یاد دادند و در زمینه وکال هم به مدت ۶ ماه زیر نظر استاد شهروز گودرزی آموزش دیدم.

گروه کوبار از کی شکل گرفت و لیدر گروه کیست؟

ریشه اصلی کوبار بر می گردد به سال های ۸۸  و ۸۹ که یکسری آهنگسازی کرده بودم و با محسن قرار بود آلبومی ضبط کنیم ولی در واقع شروع کوبار از سال ۱۳۹۴ بوده که من و محسن و یکی از دوستان  تصمیم گرفتیم برای زادروزم که ۲۹ آبان بود یکسری آهنگ بازنوازی کنیم و از آن موقع به بعد همه چیز‌ شروع شد. سرپرست گروه کوبار هم خودم هستم.

اعضای گروه کوبار را معرفی کنید.

کوبار از گذشته تا الان اعضایی داشته که در دوره ای با کوبار همراه بودند و همگی الان جزو دوستان صمیمی من هستند.

مصطفی اکبری ، میلاد اوجاقی ، پژمان طاهری ، بزرگمهر‌ کلانتر و بهرنگ‌ شکریان که همه این عزیزان تاثیر زیادی در رشد گروه داشتند. از همه آنها تشکر‌ می کنم .

و بعد از آن دوستان با پرهام‌ رنجبر‌ (درامر ) ، محمد ولایتی پور (گیتار‌الکتریک) ، نیلوفر صادقی (کیبورد)، محسن مومیوند (خواننده) ، محسن فاضلی(گیتار الکتریک) ، مهیار غصنفری (کمانچه) ، نوید کاظمی‌(سنتور ) ، خودم‌  (گیتار بیس)  ، مصطفی فاضلی (شاعر) و همچنین تهیه کننده عزیزمان آقایان تبریزیان و مژگانی که همیشه حامی ما هستند در حال فعالیت هستیم.

حامت فاضلی نوازنده گیتار بیس کوبار

سبک گروه کوبار چیست؟

کوبار در سبک پروگرسیو پرشین فعالیت دارد. این‌ سبک به صورت مدرن‌تری به موسیقی می پردازد و با تلفیق موسیقی ایرانی و موسیقی مدرن غربی فضای جدیدی را برای مخاطب ایجاد‌ می کند.

درباره سبک راک و انتخاب شعرها و آهنگ ها توضیح بدهید.

آهنگ هایی که تا الان مجوز‌ گرفته اند ساخته بنده بود که محسن فاضلی هم‌ کمک بسیار زیادی به من کرده است. همیشه با هم صحبت می کنیم و در آهنگسازی به هم‌ نظر می دهیم.  سبک راک موسیقی بسیار غنی دارد و از درد جامعه سخن می گوید. بیشتر هنرمندهای این سبک‌ ها متخصص موسیقی هستند و به دنبال اصل موسیقی می گردند و سعی می کنند چیزی به این دنیا اضافه کنند که ما سعی کردیم یک‌ مقدار تغییر ایجاد‌ کنیم‌ و یک‌ سبک‌ ایرانی را بنوازیم‌ که با فضای ذهنی ما ایرانی ها بیشتر‌ همخوانی داشته باشد که به آن پروگرسیو پرشین می گوییم.

در‌ اوایل ما سعی می کردیم شعر ها‌ را خودمان‌ بگوییم ولی از وقتی مصطفی فاضلی عزیز وارد‌ گروه شد سرعتمان‌ چند برابر شد و مصطفی با ایده های ناب و اشعار زیبایش باعث شد که کوبار جان‌ تازه ای بگیرد. بعضی اوقات سر یک‌ کلمه ۵ ساعت صحبت می کردیم با هم تا به نتیجه دلخواهمان برسیم.

از مشکلات کاری تان بگویید.

به نظر من عدم شناخت اصل این موسیقی باعث شده که کمتر به آن بها داده شود و در نتیجه گروه هایی که در این سبک‌ کار‌ می کنند  فعالیت شان‌ کمتر شود. در صورتی‌ که با کمی توجه می توانیم جان‌ تازه ای به این‌ سبک‌ زیبا در ایران مان‌ بدهیم. بالای ۵۰۰ تا گروه داریم‌ که در کل ایران در این سبک فعالیت می کنند. اگر توجه بیشتر‌ شود نتیجه خیلی بهتری‌ می گیریم.

3 نفر از اعضای کوبار با هم نسبت فامیلی دارید. آیا علاقه به هنر موروثی است در خاندان شما؟

محسن گیتاریست و مصطفی شاعر گروه برادر هستند و من پسر‌عموی این دو عزیز هستم.

در خانواده ما پدرم به موسیقی سنتی علاقه داشت. خواهرم  سه تار می زد و برادرم در دورانی دف می نواخت و‌ خلاصه همیشه حال و هوای موسیقی در خانه مان بود. همچنین برادر‌ بزرگتر‌ محسن و مصطفی گیتاریست کلاسیک‌ فوق العاده ای بوده و ذهنیت تشکیل گروه کوبار از آنجا شکل گرفته است. چیزی که باعث پیشرفت گروه شد تماما تلاش تک تک اعضای گروه بوده است.

کوبار به چه معنی است و چرا انتخاب شد؟

کوبار در زبان گیلکی به معنی باران کوهستان هست.

ما اهل گیلان هستیم  و تصمیم بر آن شد که اسم گروه از زادگاه مان باشد که همیشه به یاد داشته باشیم از کجا آماده ایم.

آیا آلبومی داده اید؟

آلبوم‌ "دگردیسی درونی" آلبوم‌ اول کوبار است که با توجه به وضعیت این‌ بیماری کرونا که دنیا را گرفته است فعلا آن را نشر نمی‌دهیم.

اوقات فراغت چه می کنید؟

ورزش می کنم ، ساز می زنم و به زبان می پردازم.

شما صدای خوبی هم دارید. نمی خواهید به طور جدی خوانندگی را دنبال کنید؟

صد درصد اینطور است؛ تجربه در خوانندگی یکی از عوامل‌ مهم در موفقیت است. من هم در حال تلاش برای کسب تجربه ام هستم.

ساز خودت گیتار بیس است. به علاقه مندان این ساز چه توصیه ای دارید؟

گیتار بیس یکی از خاص ترین‌سازهای دنیاست و صدای بسیار‌ زیبایی دارد. اکثریت مردم‌ صدای گیتار بیس را نمی شناسند که دلیلش نشنیدن صدای بیس در آهنگ است. این بخش قضیه مربوط به نوازنده و آهنگسازهاست که لاین ها باید طوری نوشته شود که شنیده شود.

حرف پایانی

تشکر‌ می کنم از تهیه کننده عزیزمان‌ گروه هنری تی ام و تمامی اعضای‌ گروه که همیشه همراه هستند و همه دوستان مان‌ که‌ به ما کمک می کنند تا بتوانیم موسیقی‌ بهتری‌ را ارائه دهیم . بدون حمایت شما بی شک هیچ کدام‌ از این‌ اتفاقات‌ نمی‌افتد.

از شما و سایت رکنا که این‌ موقعیت‌ را در اختیار‌ بنده قرار دادید هم تشکر ویژه می کنم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 647657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟